رودهن/معاون سازمان فعالیتهای سینمایی کشور؛

افت 350 سینما در کشور طی سالیان گذشته

معاون سازمان فعالیتهای سینمایی کشور گفت: در حال حاضر نزدیک به 340 تا 350 سینما در کشور وجود دارد که این میزان در قیاسی با سالیان گذشته دچار افت شده است.

مهدی عظیمی میرآبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: یکی از دلایل افت تعداد سینماهای کشور دعواهایی است که عده ای با یکدیگر دارند و این افراد به سبب همین دعواها سینما را فلج کرده اند، چنین کسانی گاه برای منفعت کوچک خود حاضر به ضربه زدن به منفعتی بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه برخی با دعواهای خود سینما را فلج کرده اند، از بروز کمترین سوخت در اکران فیلمهای سینمایی طی سال جاری خبر داد.

عظیمی میرآبادی از برنامه ریزیهای درست در سازمان سینمایی کشور برای بروز کمترین سوخت در اکران فیلمهای سینمایی طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از جمله راهکارهای نیل به چنین هدفی ایجاد تغییرات در مقررات آیین نامه شورای صنفی نمایش و اعضای این مجموعه بود.

معاون سازمان فعالیتهای سینمایی کشور تصریح کرد: با بیان اینکه مراحل فیلمبرداری اثر سینمایی "لاله" به نیمه رسیده است

وی ادامه داد: فیلم فاخر فیلم فاخر است و فیلم گران فیلم گران؛ این مبحث که فیلم فاخر همان فیلم گران است از سوی سازمان سینمایی کشور اصلی مردود شمرده می شود، این دو ممکن است نسبت به یکدیگر همپوشانی داشته باشند و امکان تفاوت در رویکرد نیز وجود دارد.

عظیمی میرآبادی افزود: این موضوع که فیلم لاله فیلمی فاخر است نه جایی بیان شده و نه مصوبه ای در خصوص آن وجود دارد، بودجه فیلم لاله از جایی خارج از سازمان سینمایی تأمین شده و کار به صورت مشارکتی ادامه دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.