یاسوج/ ثمره هاشمی؛

78 درصد روستاهای کشور زیرپوشش شبکه های آب و فاضلاب است

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه روستای بدون آب در کشور نداریم ، گفت: 78درصد روستاهای کشور زیرپوشش شبکه های آب و فاضلاب است.

 
سید ˈمهدی ثمره هاشمیˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود:سایر روستاها اگرچه دارای آب آشامیدنی سالم هستند ولی زیرپوشش شبکه های آب و فاضلاب نیستند.
وی با بیان اینکه برخی روستاهای با مشکل کمبود آب نیز با تانکرهای سیار آبرسانی می شوند، گفت: هم اکنون بیش از 37 هزار روستا در کشور از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
مشاور وزیر نیرو از هدروی بالای آب در کشور نسبت به میانگین جهانی خبر داد و گفت: رعایت نکردن الگوی مصرف، ارزان بودن آب و انشعابات غیرمجاز از مهمترین عوامل افزایش سرانه مصرف آب در کشور است.
وی با بیان اینکه با بررسی های انجام شده قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در کشور حدود 800 تومان است ، گفت: هم اکنون آب شهری در کشور کمتر از 250 تومان به فروش می رسد.
ثمره هاشمی با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها تا حدود زیادی در زمینه کاهش مصرف آب در کشور کمک می کرد، افزود: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب در اروپا حدود 16هزار تومان است.
وی گفت: سرانه مصرف آب در دنیا حدود 90 لیتر و در کشور ایران بیش از 120 لیتر است.
ثمره هاشمی یکی از اولویت های اساسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را اصلاح و ترمیم شبکه های فرسوده عنوان کرد و افزود: برای این مهم به اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی با اشاره به میزان مطالبات آب بها و استقبال کم ادارات و مردم نسبت به این موضوع ، اظهار کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب هم اکنون بیش از 250 میلیارد تومان از نهادهای دولتی طلبکار است./س
برچسب ها: شبکه ، آب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.