آقاي "رفسنجاني"! چرا هيچ وقت "نتيجه انتخابات" را نپذيرفته‌ايد؟

در طول سي سال گذشته، هر بار "آيت‌الله رفسنجاني" در انتخابات شکست خورد، با عدم تمکين به قانون، به هر بهانه‌اي صحت انتخابات را زير سوال برد و به ايجاد شائبه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ "انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري" سال 1384 در حالي توسط دولت "محمد خاتمي" برگزار شد که چهره‌هايي نظير آيت‌الله رفسنجاني،"محمد باقر قاليباف"، "علي لاريجاني" و "محمود احمدي‌نژاد" در آن شرکت کرده بودند.

با تجمیع آرای داخل وخارج کشور، نتایج انتخابات دور اول ریاست جمهوری دوره نهم نشان داد رفسنجانی با 6.16 میلیون نفر (21 درصد آرا) ،احمدی نژادبا 5.17 میلیون نفر (19.5 درصد) نفر،"کروبی" با 5.07 میلیون نفر (17.3 درصد)،"معین" با 4.08 میلیون نفر (13.9 درصد)، "قالیباف" با 4.07 میلیون نفر (13.8 درصد)، "علي لاریجانی" با 1.74 میلیون نفر (5.9 درصد) و "محسن مهرعلیزاده" با 1.29 میلیون نفر (4.4 درصد) دور اول انتخابات را به پايان رساندند.

بر اساس نتایج مرحله اول، ايت‌الله رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری راه یافتند.

اما در دور دوم انتخابات رياست جمهوري سال 84، محمود احمدي نژاد با 17.284.782 رای و 61.69 درصد با اکثريت آرا آيت‌الله رفسنجاني(۱۰٬۰۴۶٬۷۰۱ رای و ۳۵٫۹۳ درصد آرای کل) را پشت سر گذاشت و به عنوان نهمين رييس‌جمهور ايران انتخاب شد.

با وجود اينکه انتخابات 84 توسط "دولت اصلاحات" برگزار شده بود، آيت‌الله رفسنجاني مسئولين اجرايي انتخابات را متهم به دستکاري در آرا کرد.

هاشمي رفسنجاني پس از پيروزي احمدي نژاد در تيرماه 1384 طي مصاحبه‌اي با القاي ترديد درباره نتيجه انتخابات و دستکاري آراي مردم به ايجاد تشکيک در جامعه دامن زد و با صدور بيانيه‌اي تفرقه‌انگيز، انتخاباتي که همفکران وي برگزار کرده بودند را زير سوال برد.

البته تجربه ثابت کرده است که چنين اقداماتي از سوي آيت‌الله رفسنجاني بعيد نبوده و امري طبيعي است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ششمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي که باز هم دولت اصلاحات آن را برگزار کرده بود، ادعاهاي خود مبني بر تقلب در انتخابات را مطرح کرد که در نهايت منجر به اسعتفاي وي و حوادث ناگور و فتنه‌انگيز آن دوره از مجلس شد.

در ششمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي که آن هم توسط دولت اصلاحات انجام شد، آيت‌الله رفسنجاني با رغبت پايين تهراني‌ها با 749 هزار و 884  رأي و کسب 58/25 درصد آراي شرکت‌ کنندگان شهر تهران، نفر سي‌ام و آخر منتخبين تهران شد.

اگر تقلب کردند، مردم بريزند در خيابان‌ها!

در سال 88 هم طبق روال گذشته، آيت‌الله رفسنجاني در هيچ کدام از مواضع خود نسبت به نتايج انتخابات، پيروزي احمدي‌نژاد را نپذيرفت و با حضور در نماز جمعه تير ماه سال 88، به حمايت از فتنه‌گران پرداخت.

البته شبهه افکني درباره روند انتخابات، به آيت‌الله رفسنجاني محدود نمي‌شود بلکه خانواده و نزديکان او نيز بارها روند انتخاباتي که خود هاشمي دو بار در آن پيروز شده را زير سوال برده‌اند.

براي مثال، عفت مرعشي، همسر آيت‌الله رفسنجاني يکي از نزديکان "رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام" است که بارها آشکارا و به‌طور مستقيم نظام جمهوري اسلامي ايران که همسر او از مسئولان آن است را زير سوال برده و متهم به تقلب در انتخابات کرده است.

همسر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، درست روزي که انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در حال برگزاري بود، انگار که از حوادث پس از انتخابات آگاهي کامل داشت، پس از انداختن راي خود در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر " توصيه وي به هواداران و نامزدها" با ايجاد شائبه تقلب قبل از شمارش آرا و تشويش اذهان عمومي خطاب به فتنه گران گفت: "‌اگر تقلب کردند، هواداران بريزند بيرون!!"

"انتخاباتي وجود ندارد، مگر براي اينها کاري دارد که راي‌ها را عوض کنند.!!"

البته حرف‌هاي جنجالي همسر آيت‌الله رفسنجاني در راستاي ايجاد شبهه در روند انتخابات به اينجا ختم نمي‌شود.

عفت مرعشي به تازگي نيز که براي شرکت در اولين جلسه دادگاه مهدي هاشمي( متهم به دخالت در جريان فتنه 88) به دادگاه آمده بود، در جمع برخي از خبرنگاران ضمن رد کانديداتوري آيت‌الله رفسنجاني در يازدهمين انتخابات رياست جمهوري، در پي سخناني نسنجيده، درباره انتخاباتي که همسرش بارها توسط آن در مناسب حکومتي قرار گرفته است، گفت: "انتخاباتي وجود ندارد، مگر براي اينها کاري دارد که راي‌ها را عوض کنند."

اما سوالي که مطرح مي‌شود اين است آيا خانم مرعشي هنگامي که همسر ايشان دو بار در همين انتخابات به عنوان رييس جمهور برگزيده شدند، هم اين حرف‌ها را مي‌زدند؟

چه تضميني وجود دارد در صورت شکست در انتخابات آيت‌الله هاشمي از قانون تبعيت کند؟

بر اساس آراي موجود در انتخابات سال 84، دوره ششم مجلس شوراي اسلامي، انتخابات رياست جمهوري سال 88 ( شکست همفکران آيت‌الله) آيت‌الله رفسنجاني، هميشه راي منفي بالايي داشته و در جاهايي که بازنده بوده هيچ‌گاه از قانون تبعيت نکرده و به همراه نزديکان خود سعي در ايجاد شک و شبهه در روند انتخابات داشته است.

به‌طور کلي هرگاه در 30 سال گذشته آيت‌الله رفسنجاني در انتخابات شکست خورده‌، با ايجاد شائبه انتخابات را زير سوال برده‌ است.

حال در صورت عدم موفقيت آيت‌الله رفسنجاني در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري چه تضميني وجود دارد، ايشان به قانون تمکين کرده، رفتار گذشته خود را تکرار نکند و افکار عمومي نسبت به روند انتخابات را منحرف نکند؟

جناب آقاي هاشمي مردم، از شما تضمين مي‌خواهند!

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار