معاون وزیر نفت از آغاز توسعه قدیمی‌ترین پالایشگاه ایران در اواخر سال 1392 خبرداد و گفت: توسعه پالایشگاه آبادان با فاینانس چینی ها انجام خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، علی‌رضا ضیغمی از امضاء قرار‌داد فاز دوم توسعه‌ی پالایشگاه آبادان با یک کنسرسیوم ایرانی _ خارجی خبرداد و گفت: با اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان علاوه بر ارتقا کیفیت فرآورده‌های تولیدی آن به یورو 5، تولید روزانه بنزین این پالایشگاه به 21 میلیون لیتر خواهد رسید.

به گفته وی اگر چه بخشی از سرمایه مورد نیاز برای توسعه پالایشگاه آبادان از طریق فاینانیس تامین خواهد شد اما این طرح توسعه ای با کمک متخصصان داخلی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران سرمایه‌ی مورد نیاز فاز دوم توسعه پالایشگاه آبادان را 2.6 میلیارد یورو اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که فاز اول طرح افزایش و ارتقاء کیفیت بنزین پالایشگاه آبادان اجرا شد، گفت: با اجرای فاز دوم علاوه بر ارتقاء کیفیت همه فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه کلیه‌ی تاسیسات قدیمی پالایشگاه آبادان جمع‌آوری و تاسیسات جدید جایگزین آن خواهد شد.

به گفته ضیغمی با اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، 6.2 میلیون لیتر بنزین، 15.5 میلیون لیتر گازوییل، 7.1 میلیون لیتر نفت‌کوره، 3.9 میلیون لیتر نفت سفید یا سوخت جت و 1.5 ملیون لیتر گاز مایع به تولید کشور افزوده می‌شود.

پیش از این با راه‌اندازی طرح بنزین‌سازی (کت‌کراکر) پالایشگاه آبادان، تولید بنزین این پالایشگاه به 15 میلیون لیتر در روز رسید که در صورت اجرای طرح توسعه و تثبیت ظرفیت، حجم تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه 21 میلیون لیتر خواهد رسید./س
برچسب ها: پالایشگاه ، فایناس ، چینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.