اخبار ویژه روزنامه‌های یکشنبه

از ادعاي عجيب وزير ارتباطات درباره ارسال صدا و تصوير امام زمان! تا ابلاغيه رحيمي براي فروش سفارت ايران در کلمبيا

ستاد موکت شده را باور کنيم يا ريخت و پاش ده‌ها ميليارد توماني را؟،فرزند يك كانديدا: قانون اساسی را تغییر می‌دهیم!،لغو تحریم بانک عراقی مبادله‌کننده با ایران،احمدی‌نژاد به دیدار پوتین می‌رود،اجازه بازدید از پارچین صادر شد،سفر احمدی‌نژاد به تایلند لغو شد،بازجویی از روحانی حامی دولت،شکايت اعضا از تعاوني مسکن نهاد رياست جمهوري،به محض دريافت پرونده مهدي هاشمي، تعيين وقت مي‌كنيم،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:
     
انتخابات ايران آزاد است اما به شرط تأييد اين دو نفر!

معاون وزير خارجه آمريکا تلويحا از هاشمي و مشايي جانبداري کرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وندي شرمن با انتقاد از «سرکوب سرسختانه در انتخابات ايران» گفت: «احتمالا نامزدهايي هستند که از نظر گفت‌و‌گوهاي هسته‌اي با ايران، براي ما جذاب‌ترند؛ هر چند پرونده اتمي ايران در دست رهبر اين کشور است و نه هيچ کس ديگر و اوست که حرف آخر را در اين زمينه مي‌زند.»

وي که در کميسيون روابط خارجي سناي آمريکا سخن مي‌گفت، ضمن محکوم کردن «سرکوب سرسختانه» در فرايند انتخابات ايران گفت؛ شوراي نگهبان در ايران، از معيارهايي گنگ و مبهم براي حذف نامزدها استفاده مي‌کند. بدون يک فرايند شفاف، براي ما دشوار است که بگوييم انتخابات ايران آزاد، منصفانه و نماد اراده ايرانيان است.

اين مقام آمريکايي با وجود آن که مدعي بود از هيچ نامزدي حمايت نمي‌کند، گفت: «محافظه‌کاران بسيار مي‌کوشند که مشايي و رفسنجاني را حذف کنند؛ زيرا گمان مي‌کنند که اين دو نفر به اندازه کافي استوار و سرسخت نيستند.»

در همين حال جفري گدمين رئيس پيشين راديو اروپاي آزادي و مدير اجرايي مؤسسه لگاتوم، در فارين پاليسي، نوشت: انتخابات امري خطير است. و از همين روست که وقتي جان کري اخيرا گفت ايران «دولتي انتخابي دارد» و زماني که چاک هيگل، در جلسه بررسي راي اعتماد براي وزارت دفاع آمريکا، ايران را داراي «حکومتي مشروع و انتخابي» دانست، چشم‌ها از حيرت خيره شد. دمکراسي تنها با برگزار کردن انتخابات ميسر نمي‌شود. آري، ايران داراي حکومتي انتخابي‌ است، اما همچنان که جان کري و چاک هيگل هم مي‌دانند، همه انتخابات‌‌ها برابر خلق نشده‌اند!

وي آنگاه در توضيح علت زير سوال بردن انتخابات در ايران نوشت: اکنون شوراي نگهبان تحت امر رهبري شامل 12 نفر از فقها و حقوقدانان، صلاحيت کانديداها را بررسي مي‌کند و احتمالا صلاحيت ليبرال‌ها، مخالفان نظام اسلامي و اصلاح‌طلبان تأييد نخواهد شد. با اين وصف وقتي جان کري و چاک هيگل درباره انتخابات در ايران سخن مي‌گويند به راستي در ذهنشان چه مي‌گذرد؟

از سوي ديگر وب‌سايت راديو فرانسه در تحليلي به قلم «رضا - ت» از همکاران راديو آمريکايي فردا به تحليل سخنان وندي شرمن عليه انتخابات ايران و سرکوب سازمان يافته مخالفان پرداخت و تصريح کرد که براي آنها هاشمي گزينه مطلوب‌تري است چرا که او مي‌تواند روند مذاکرات را به شيوه سالهاي 2003 تا 2005 برگرداند.

اشاره راديو فرانسه به سالهايي است که اصلاح‌طلبان با فشار از سمت دولت و مجلس، از تيم هسته‌اي خواستند تعليق همه برنامه‌هاي هسته‌اي و ماقبل آن را بپذيرند؛ اتفاقي که دو سال و نيم طول کشيد اما غرب به حداقل تعهدات خود پايبندي نشان نداد.

اغتشاشگران در دفتر عاليجناب سرخ‌پوش


يکي از عناصر آشوبگر بازداشتي نکات جالبي درباره مواضع متناقض محافل ضد انقلاب و از جمله خودش نسبت به هاشمي‌رفسنجاني بازگو کرد.«فواد-ش» در نوشته اي که از سوي پايگاه گويانيوز منتشر شد، ضمن مرور خاطرات خود تصريح مي‌کند که در سال 72 هاشمي را عامل فقر و بدبختي مردم قلمداد مي‌کرد و در سال 76 خوشحال شده از اينکه دوران رياست هاشمي تمام شده است.

او ادامه مي‌دهد: زمستان سال 78 هاشمي کانديداي مجلس شده بود. با «سلطان علي پروين» عکس يادگاري مي‌انداخت. من هم پرسپوليسي دو آتيشه کلي فحش به علي پروين دادم که چرا با «عاليجناب سرخ‌پوش» عکس انداخته. هر روز روزنامه‌ها را در راه برگشت از مدرسه به خانه در اتوبوس مي‌خواندم. به حرفاي بچه‌هاي دبيرستاني گوش مي‌داديم. همه اکبر گنجي مي‌خواندند. مي‌گفتند بايد هاشمي راي نياورد. عاقبت همه هم بهش گفتند‌«آغاسي».

18 تير سال 1380 در سالگرد کوي دانشگاه تهران روبروي درب اصلي کوي شعار مي‌داديم:‌«عاليجناب سرخپوش ما همه گنجي شديم.» و هنوز هاشمي منفور بود. من اين صحنه‌ها را هيجان‌زده ثبت مي‌کردم در ذهنم.وي آنگاه به خطبه‌هاي هاشمي در نمازجمعه 26 تير 1388 اشاره مي‌کند و مي‌نويسد: آن روز شعار مي‌داديم هاشمي هاشمي سکوت کني خائني! من در عمرم نماز نخوانده بودم. آن روز هم نمازي نمادين خواندم با کفش و بدون وضو. آخر نماز هم با يک خانم جوان کنار دستم که نمي‌شناختم، دست دادم با خنده قبول باشيد گفتيم.

تا ميدان ولي‌عصر رفتيم و آنجا صف ما را درهم شکستند، چشممان از گاز اشک‌آور خيس بود. اما در قلبمان خوشحال که هاشمي با ماست.«فواد در ادامه با بيان اينکه در جريان اغتشاشات بازداشت شد، خبر مي‌دهد که چند روز پيش از ثبت‌نام هاشمي جزو شماري از روزنامه‌نگاران ]و برخي افراد بازداشت شده[ بوده که در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام به ملاقات هاشمي رفته و با او ملاقات کرده است!

فيگارو: آمريکا در عراق به ايران باخته است

يک روزنامه فرانسوي در تحليلي نوشت: عراق از کشور دشمن ايران به دوست ايران تبديل شده و جمهوري اسلامي توسط متحد خود تحريم‌ها را دور مي‌زند.

فيگارو مي‌نويسد: پس از مداخله نظامي آمريکا در عراق، متحدان مذهبي ايران روي کار آمدند. صالحي وزير خارجه ايران در عراق بزرگ شده و به عربي کاملاً مسلط است و از آن سو هوشيارزيباري وزير خارجه عراق با فارسي آشناست چرا که در دوره ديکتاتوري صدام در ايران زندگي مي‌کرد. بي‌شک نفوذ امروز ايران بي‌سابقه است.

فيگارو اضافه کرد: مجازات تحريم‌ها عليه ايران در عراق دور زده مي‌شود. بين‌النهرين سابق به يک منطقه مفيد براي جمهوري اسلامي تبديل شده و براي نمونه، در زمينه بانکي، ايران روابطش را با مؤسسات عراقي افزايش داده است تا از طريق آنها مجازاتهاي بين‌المللي را دور بزند. تاجري که هم با ايران و هم با شيعيان عراقي معامله دارد مي‌گويد «بسياري از شرکتهاي عراقي که در مناقصه‌هاي مربوط به پروژه‌ها در بخشهاي نفتي، ساختمان‌سازي، برق و انرژي شرکت مي‌کنند در اصل شرکتهاي ايراني هستند که فقط ظاهرشان عراقي است.»

فيگارو ادامه مي‌دهد: در چنين شرايطي، تعجب‌برانگيز نيست که در هتلهاي بغداد همواره تاجران ايراني مشاهده مي‌شوند. اين همسايه قوي به دومين طرف تجاري مهم براي عراق تبديل شده است و ايران هر سال حدود 7 ميليارد دلار جنس به عراق صادر مي‌کند. در خيابانهاي شلوغ پايتخت عراق، تاکسيهاي زرد رنگ سايپا (يک مدل اتومبيل ساخت ايران) پديدار شده‌اند.

تجارت با عراق کاملاً به نفع ايران است. ايران محصولات ارزان‌قيمت را به طور گسترده به سوي بازار عراق سرازير کرده است. اما ايران صرفاً در مناطق شيعه‌نشين جنوب عراق، که گاه تصاوير خامنه‌اي در آنجا مشهود است، فعال نيست. بلکه در مناطق سني‌نشين الانبار، نيز مشارکت و همکاري دارد.

ستاد موکت شده را باور کنيم يا ريخت و پاش ده‌ها ميليارد توماني را؟

نوچه اسفنديار رحيم مشايي ادعا کرد مشايي از معجزات امام‌خميني و در تراز شهيد همت و باکري و آويني است!
بهمن شريف‌زاده ضمن سخناني در دانشگاه امام خميني قزوين گفت: امام خميني قبل و بعد از انقلاب تغيير داشتند به طوري که قبل از انقلاب عرفان را در محافل خصوصي بيان مي‌کردند ولي پس از انقلاب اين مباحث را در جمع مردم بردند. همت و باکري نيز بصيرت عرفاني خارق‌العاده‌اي داشتند که از معجزات امام خميني(ره) بودند و امروز مي‌توان گفت که مشايي نيز از معجزات امام خميني(ره) است همانطور که همت، باکري و آويني نيز از اين دست معجزات هستند.

در همين حين يکي از حضار به نشانه اعتراض فرياد زد آيا شما شهيدهمت را با مشايي برابر مي‌دانيد؟ که شريف‌زاده در پاسخ گفت: بله.
وي اضافه کرد: مشايي روز گذشته در ستاد انتخاباتي خود در يک ساختمان محقر بر روي يک صندلي که روي آن موکت قرار داشت صحبت کرد و آن فضا را گرما فراگرفته بود و نمي‌توان گفت که مشايي براي تبليغات از بيت‌المال هزينه مي‌کند.

ادعاي سخنراني مشايي در يک ساختمان که زمين آن موکت شده در حالي است که طي يک سال گذشته به بهانه‌هاي مختلف گردشگري و شعر بهاري و جشن هنرمندان و... ده‌ها ميليارد تومان براي تبليغات هنگفت به نفع اسفنديار رحيم‌ مشايي از بيت‌المال هزينه شده است. عملکرد چند سال گذشته مشايي در ميراث فرهنگي، دفتر رئيس‌جمهور و دبيرخانه جنبش عدم تعهد نيز به خيانت وي در امانت و همکاري با مفسدان اقتصادي و فرهنگي و سياسي دلالت مي‌کند. اکنون معلوم شده که وي و حاميان خاصش از طريق بازي با بيت‌المال و ولخرجي‌هاي بي‌حساب درصدد جذب عناصر فرهنگي، اقتصادي و سياسي کاسب براي تبليغات بعدي انتخاباتي بوده‌اند.

با اين اوصاف مشاور چاپلوس مشايي بايد توضيح دهد که آيا شهداي والامقام انقلاب نظير همت و باکري و آويني مدعي دوستي با مردم اسرائيل و مفسدان فرهنگي، اقتصادي و سياسي بوده يا در ضرورت حجاب خدشه کرده و يا از مکتب ايراني+ اومانيسم و پايان دوره اسلامگرايي دم زده‌اند؟!

شايان ذکر است در تداوم نزديکي حلقه انحرافي به جريان فتنه، روزنامه شهروند وابسته به سازمان هلال‌احمر، با صادق زيباکلام مصاحبه کرد و از قول وي نوشت: من اميدوارم صلاحيت آقاي مشايي تأييد شود زيرا رد صلاحيت او نقض اصلي‌ترين رکن مردم‌سالاري است.
2 هفته پيش روزنامه خورشيد وابسته به سازمان تامين اجتماعي که در خدمت حلقه انحرافي فعاليت مي‌کند تصريح و پيش‌بيني کرده بود که حاميان مشايي نهايتا به اردوگاه اصلاح‌طلبان و حاميان خاتمي بپيوندند.

با اين اوصاف جا دارد آقاي شريف‌زاده به سوال ديگري نيز پاسخ دهد و آن اينکه آيا انتشار دو روزنامه از سوي سازمان تأمين‌اجتماعي و هلال‌احمر با هزينه‌هاي هنگفت چند ميلياردي از بيت‌المال صرفا با هدف تبليغ از آقاي مشايي، خيانت و سوءاستفاده و دستبرد به بيت‌المال ملت نيست؟!

براي اپوزيسيون بي‌عرضه هاشمي يک فرصت است!

يک پايگاه اينترنتي ضد انقلاب علت حمايت خود از هاشمي رفسنجاني را توضيح داد.
ايران گلوبال در نوشته‌اي به قلم رضا-ف نوشت: سابقه زشت هاشمي بر کسي پوشيده نيست. اما من با اين وجود به او رأي خواهم داد. من يک سرنگوني خواهم و اگر هرکس ديگري بجز هاشمي کانديد مي‌شد به حمايت از تحريم انتخابات مي‌پرداختم. حمايت از اصلاح‌طلباني مانند خاتمي که هيچ فرصتي را براي کرنش از دست نمي‌دهند و اصلاحاتي که امکان آن وجود ندارد؛ چيزي جز فريبکاري نيست. اما من به هاشمي رأي مي‌دهم تا با تشديد درگيري درون نظام به تحول امکان نفس کشيدن بدهم. مقابله او با حاکميت امري غيرقابل ترديد است.

نويسنده ادامه مي‌دهد: شايد بتوان استدلال کرد که رژيم براي بازارگرمي انتخابات هاشمي را وارد ميدان کرده است. شکي نيست که رژيم خواهان مشارکت مردم در انتخابات است اما اين بدين معنا نيست که رژيم خواستار وارد شدن هاشمي به صحنه است. امروز هنوز معلوم نيست که آقاي هاشمي تأييد صلاحيت شود اما هم تأييد و همچنين عدم تأييد صلاحيت او هر دو براي نظام معضل‌آفرين است.

 عدم تأييد صلاحيت او براي حاکميت بدون هزينه نخواهد بود. يکي از اين هزينه‌ها همبستگي بيشتر براي مقابله با نظام است. اگر تأييد صلاحيت شود و در انتخابات شکست بخورد؛ مشکل نظام بيشتر خواهد بود. اين شکست ضربه بزرگي به نيروهاي طرفدار هاشمي و اصلاحات وارد خواهد ساخت. هاشمي يا بايد پس از اين شکست به گوشه‌اي خزيده و تحقير روزافزون را تحمل کند و يا بايد به واکنش بپردازد. امکان شکستن رژيم در چنين فضايي بسيار افزايش مي‌يابد. چنين امکان و فرصتي را نبايد از دست داد.

ايران گلوبال در ادامه نوشت: اگر هاشمي پيروز شود؛ بازهم مجبور به مقابله با جناح حاکم است. هاشمي بدون ترديد بايد براي بازپس گرفتن قدرت وارد ميدان شود. عواملي که هاشمي را در هشتاد سالگي وارد صحنه انتخابات کرده است؛ او را وادار به مقابله با جناح حاکميت خواهد کرد. اين فرصت مناسبي براي شکست رژيم است و از همين رو من به هاشمي رأي مي‌دهم تا شدت درگيري را قدرت بخشم تا فرصتي براي مبارزه با رژيم پديد آيد.

نويسنده تصريح مي‌کند: شرکت در اين انتخابات و تقويت هاشمي براي من نه انتخاب ميان «بد و بدتر» بلکه رأي به افزايش تنش در درون رژيم است. حتي اگر پيش‌بيني من خطا بوده و اين تنش به اندازه کافي وسعت نگيرد؛ شکاف ميان رژيم همچنان معضلي براي رژيم خواهد بود(!)

وي خاطرنشان مي‌کند: در شرايطي که خفقان هر روز شدت مي‌پذيرد و برنامه‌اي عملي براي سرنگوني رژيم وجود ندارد؛ من فرصتي چنين را ناديده نمي‌گيرم تا هيچ فرصتي براي سرنگوني رژيم از دست نرود حتي اگر بهاي آن شرکت در انتخابات تقلبي رژيم باشد.
البته بايد به نويسنده اين تحليل گفت، شما رأي بدهيد، عيبي ندارد بميريد و بدهيد!

*وطن امروز:

پیغام فرزند کاندیداي دقيقه 90 به محسن رضایی

محسن رضایی گفت: ۳ روز پیش یکی از نامزدهای انتخاباتی که در آخرین لحظات ثبت‌نام کرده، از طریق فرزندش به یکی از اعضای خانواده‌ام گفت به سودتان است محسن رضایی به نفع پدر من کنار برود. به گزارش تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز در جمع گروهی از هواداران خود در تهران در پاسخ به سوالی درباره پیوستن به ائتلاف 1+2 یا کنار رفتن به نفع هاشمی‌رفسنجانی توضیحاتی ارائه کرد.

 وی گفت: هر چند از نظر اخلاقی برایم سخت است که دست به افشاگری بزنم ولی به دلیل اینکه این نوع شایعات به صورت حساب شده مطرح می‌شود، ناگزیر هستم مطالبی را بیان کنم. داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: تاکنون چندبار از سوی برخی ائتلاف‌ها و همچنین از سوی یکی از نامزدهای انتخاباتی پیشنهاداتی برای کنار رفتن من صورت گرفته که قبول نکردم و تا آخر نیز نخواهم پذیرفت.

رضایی خاطر‌نشان کرد: 3 ماه پیش یکی از ائتلاف‌ها به من پیشنهاد داد که شما اگر کنار بروید، در دولت آینده هر پست و مقامی که بخواهید، به شما می‌دهیم و 3 روز پیش نیز یکی از نامزدهای انتخاباتی که در آخرین لحظات ثبت‌نام کرده، از طریق فرزندش به یکی از اعضای خانواده‌ام گفت به سودتان است محسن رضایی به نفع پدر من کنار برود.

تكذيب ساخت فیلم تبلیغاتی رفسنجاني توسط فرهادي

در حالي كه یکی از اعضای ستاد هاشمی از احتمال ساخت فیلم تبلیغاتی انتخاباتی هاشمی رفسنجانی توسط اصغر فرهادی خبر داد، اين كارگردان ايراني از اين خبر اظهار بي‌اطلاعي كرد. یکی از اعضای ستاد رفسنجانی در گفت‌و‌گو با تسنیم از احتمال ساخت فیلم تبلیغاتی انتخاباتی رفسنجانی توسط اصغر فرهادی خبر داد و گفت: در صحبتی مقدماتی که با فرهادی در این باره داشتیم، وی از این پیشنهاد استقبال کرد‌.

وی افزود: با این وجود به جمع‌بندی قطعی در این باره نرسیده‌ایم و هیچ چیز قطعی نشده است و به احتمال زیاد پس از پایان جلسه امروز اعضا و معاونان ستاد، کارگردان فیلم تبلیغاتی هاشمی مشخص می‌شود. اين در حالي‌است كه اصغر فرهادي شايعه تهيه فيلم تبليغاتي هاشمي را تكذيب كرد.

فرزند يك كانديدا: قانون اساسی را تغییر می‌دهیم!

«م ـ ه» در ملاقاتی با خاتمی و در پاسخ به نگرانی‌ها نسبت به کهولت سن و ناتوانی جسمی پدرش، با صراحت پاسخ داده بود: «نگران نباشید، عملا من رئیس‌جمهور خواهم بود!» به گزارش فارس، یکی از خبرنگاران فراری اصلاح‌طلب که مقیم آمریکا شده است، مصاحبه‌ای با دختر یکی از کاندیداهای مطرح انجام داده و گفته است که با انتشار آن، رای همه عناصر سبز، مخالفان نظام و زخم‌خوردگان از حکومت و ... به سوی آن کاندیدا جلب خواهد شد.

خبرنگار فراری که برای فروش گران‌تر آن مصاحبه در حال چانه‌زنی با چند روزنامه آمریکایی است، ضمن انجام بازارگرمی فراوان، اظهار داشته است: خانم ف ـ ه در این مصاحبه گفت که پدرش به هر حال وارد سن کهولت شده و توان جسمی سابق را ندارد، به همین خاطر بین فرزندان ایشان تقسیم کار شده تا هر کدام در یکی از حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و... به پدر کمک کنند و به خاطر همین ضعف جسمانی، ایشان سفرهای تبلیغاتی هم به استان‌ها نخواهند داشت و تقسیم کار شده تا افرادی همچون محمد خاتمی، حسن روحانی، دکتر عارف، زنگنه، محمد هاشمی و... به این سفرها اعزام شوند و از طرف ایشان با مردم صحبت کنند.

امید ـ م اضافه کرده است: «به خانم ف ـ ه خط دادم تا گفتمان حقوق بشر و دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی را در برنامه‌های پدرش بگنجاند تا در خارج از کشور، ما هم افرادی همچون شیرین عبادی، شادی صدر و لاهیجی را فعال و با آنها همراه کنیم؛ و خانم ف ـ ه پاسخ داد: بعد از استقرار پدرم در پاستور، من قطعا درباره مسائل زنان و موضوعات سیاسی و اجتماعی، از قبیل زندانیان سیاسی و عقیدتی(؟!) کاملا فعال خواهم شد و با تمام توان و تجربه‌ام، صدای زندانیان سیاسی و عقیدتی(؟!) خواهم شد... .

 من در زندان همراه با زندانیان قدیمی‌تر، قانون اساسی را می‌خواندیم و نقد می‌کردیم و در آنجا به نواقص قانون اساسی بیشتر پی بردم و این نواقص را هم به پدرم گفتم و در نظر داریم در دوره ریاست‌جمهوری ایشان، به اصلاح اشکالات قانون اساسی بپردازیم!» خبرنگار فراری در عین حال اضافه کرده است: اما خانم

ف ـ ه تاکید داشت که فعلا نباید از این حرف‌ها بزنیم تا حکومت هوشیار نشود. اصولا قرار است فرزندان آقای ه ـ ر در این مقطع صحبت نکنند تا انتخابات را پشت سر بگذاریم و به همین خاطر با من شرط کرد که این مصاحبه را صرفا بعد از اعلام صلاحیت پدرش منتشر کنیم. از طرف دیگر، چند روز پیش یکی از عناصر نزدیک به محمد خاتمی گفته بود که فرزند دیگر آن کاندیدا

(م ـ ه) در ملاقاتی با خاتمی و در پاسخ به نگرانی‌ها نسبت به کهولت سن و ناتوانی جسمی پدرش، با صراحت پاسخ داده بود: «نگران نباشید، عملا من رئیس‌جمهور خواهم بود!»

*آرمان:

لغو تحریم بانک عراقی مبادله‌کننده با ایران

شنیده شد که آمریکا در عقب‌نشینی واضح دیگری اعلام کرد به یک بانک عراقی که پیشتر بخاطر دور زدن تحریم‌ها علیه ایران تحریم شده بود، اجازه ازسرگیری معاملات را داده است. باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت؛ آمریکا نخستین بار سال گذشته نام بانک اسلامی ایلاف عراق را به علت آنکه با بانک توسعه صادرات ایران داد و ستد داشت در فهرست سیاه قرار داد. آمریکا با اعمال تحریم‌های خصمانه یکجانبه علیه بانک‌های خارجی آنها را مجبور می‌کند تا روابط با ایران را قطع کنند. دیوید کوهن معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد این بانک متعهد شده دیگر با ایران دادوستد نداشته باشد.

احمدی‌نژاد به دیدار پوتین می‌رود

شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد سفر قریب‌الوقوعی به کشور روسیه به منظور دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور آن کشور خواهد داشت. باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه نوشت، قرار است این سفر دو روزه در روزهای 2-1 ماه جولای آینده (10 و 11 تیر) انجام شود.

اعلام موجودیت جبهه کار و تولید ملی ایران

شنیده شد که در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی، جبهه کار و تولید ملی ایران با محوریت اعضای تشکل‌های صنفی مردم نهاد و با هدف مشارکت در حماسه سیاسی بزرگ پیش رو اعلام موجودیت کرد. پانا نوشت؛ جبهه کار و تولید ملی ایران با همیاری و مشارکت جمعی از فعالان و اعضای تشکل‌های صنفی در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب با هدف تلاش و فعالیت در مسیر حماسه آفرینی در صحنه سیاسی و فضای اقتصادی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

تجدید حیات اقتصادی کشور، نهضت کارآفرینی و اشتغال جوانان، حفظ و تقویت پول ملی، اصلاح شیوه‌های مدیریتی، مواجهه با گرانی و تورم و ترمیم و افزایش توان رقابت اقتصادی در عرصه بین‌الملل از جمله رویکردهای جبهه کار و تولید ملی ایران است.

اجازه بازدید از پارچین صادر شد

شنیده شد که محمدرضا سجادی سفیر ایران در روسیه از بازدید مشروط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین خبر داد. باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم نوشت؛ محمدرضا سجادی سفیر ایران در روسیه اعلام کرد تهران پس از امضای پروتکلی ویژه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید بازرسان این نهاد از سایت «پارچین» را صادر می‌کند.

 سفیر کشورمان در مسکو در ادامه خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه غنی سازی اورانیوم را متوقف نخواهد ساخت و تاسیسات فردو را نیز تعطیل نخواهد کرد. این در حالی است که «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده بود ایران از همکاری با آژانس در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش خودداری می‌کند.

دولت مصر در ایران «سفیر اکردیته» منصوب کرد

شنیده شد که طی ماه‌های اخیر و در پی تثبیت دولت محمد مرسی، رئیس‌جمهوری اسلامگرای مصر، موضوع تمایل این دولت به توسعه روابط با ایران از بسیاری از اقدامات مصر آشکار بوده است. در این رابطه و پس از برقراری مقدماتی همچون تبادل گردشگر، برخی منابع دیپلماتیک از انتصاب سفیر اکردیته مصر برای ایران خبر می‌دهند. تابناک نوشت؛ سایت خبری «عراقی نیوز» به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده دولت مصر سفیری اکردیته را برای ایران منصوب کرده و آن را نشانه‌ای از توسعه روابط دو کشور و گسترش آن در بعد رسمی دانسته است. به نوشته این سایت، منابع دیپلماتیک گفته‌اند «شریف شاهین»، سفیر سابق مصر در عراق، به عنوان سفیر اکردیته این کشور در ایران منصوب شده است.

آفتاب نیوز از دسترس خارج شد

شنیده شد که سایت خبری «آفتاب‌نیوز» از روز پنجشنبه غیرقابل دسترس شده است و برخی شایعات حكایت از احتمال فیلتر آن دارد. بهار نیوز نوشت؛ آفتاب‌نیوز كه متعلق به نزدیكان آقای حسن روحانی است و مهم‌ترین رسانه حامی ایشان در عرصه انتخابات محسوب می‌شود، دو روز است كه دسترسی به آن مقدور نیست. گفتنی است که طی روزهای اخیر تعدادی از سایت‌های خبری نزدیك به دولت فیلتر شده‌اند.

سفر احمدی‌نژاد به تایلند لغو شد

شنیده شد که معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که به دلیل حجم کاری برنامه‌های رئیس‌جمهور در تهران، امکان سفر و حضور وی در اجلاس جهانی آب در تایلند فراهم نشد. ایسنانوشت؛محمد شیخان با اعلام این خبر گفت: قرار است رئیس سازمان محیط زیست به همراه هیأتی برای شرکت در اجلاس جهانی آب به تایلند برود و رئیس‌جمهور به دلیل حجم برنامه‌های کاری در تهران، نمی‌تواند در این اجلاس شرکت کند. پیش از این اعلام شده بود که قرار است محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در اجلاس جهانی آب به تایلند سفر کند.

احراز صلاحیت بیش از۱۵۰۰ نفردرتهران

شنیده شد که اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده شوراهای شهر و روستا اعلام شد. فارس نوشت؛صلاحیت بیش از ۱۵۰۰ داوطلب شورای اسلامی شهر و روستا در تهران احراز شد. اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده شوراهای شهر و روستا اعلام شد. برپایه این خبر در تهران بیش از 1500 نفر احراز صلاحیت شدند که اسامی توسط فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام می‌شود.

بازجویی از روحانی حامی دولت

شنیده شد که آريا نوشت؛ بازجويي از بهمن شريف‌زاده همچنان ادامه دارد. شريف‌زاده هفته گذشته از سوي دادسراي ويژه روحانيت به صورت تلفني احضار شد. به گفته منابع آگاه، بازجويي از وي که از صبح دیروز در دادسراي ويژه روحانيت آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. وي از داوطلبان نامزدي در چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران است که از سوي هيات نظارت بر انتخابات شوراها ردصلاحيت شده است.

*خراسان:

شکايت اعضا از تعاوني مسکن نهاد رياست جمهوري

تعدادي از اعضاي تعاوني مسکن نهاد رياست جمهوري با اعتراض نسبت به برخي اقدامات اين تعاوني از جمله نحوه ساخت و هزينه هاي مربوط به قيمت تمام شده اين واحدها در پروژه ساختماني نواب، خواستار رسيدگي مسئولان ارشد دولتي به اين موضوع شده اند. اعضاي اين پروژه در شکوائيه خود تاکيد کرده اند که نحوه عملکرد مسئولان تعاوني مسکن نهاد رياست جمهوري باعث شده واحدهاي ساخته شده مازاد بر قيمت واقعي تحويل شوند و در عين حال تأخير سازنده موجب ورود خسارت به اعضاء شده است.

ابلاغيه رحيمي براي فروش سفارت ايران در کلمبيا

با موافقت رييس جمهور و بر اساس ابلاغيه اي که طي هفته هاي اخير توسط محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهور به علي اکبر صالحي ابلاغ شده، وزارت امور خارجه مجاز است نسبت به فروش ساختمان سفارت ايران واقع در شهر بوگوتاي کشور کلمبيا ، به مساحت ۴۵۰ متر مربع عرصه و ۶۱۰ متر مربع اعياني اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومي کشور واريز کند.

*تهران امروز:


«گيرنده» را اصلاح كنيد!

غلامحسين الهام سخنگوي دولت در پنجمين همايش ملي روابط‌عمومي دستگاه‌هاي اجرايي سومين جشنواره ملي ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در سخناني غيرمنتظره گفت: امروز هيچ‌كس نشنيده است كه رئيس‌جمهور در دسترس نباشد. هركس اين را شنيده است، «گيرنده» را اصلاح كند، چراكه «فرستنده» در دسترس است و اين نه يك ارتباط ملي، كه در سطح جهاني نيز شكل مي‌گيرد.

به محض دريافت پرونده مهدي هاشمي، تعيين وقت مي‌كنيم

قاضي ناصر سراج به ايسنا گفت: پرونده مهدي هاشمي به دليل ايراداتي به دادسرا مسترد شد و براي رسيدگي به دادگاه ارسال نشده است.وي افزود: اگر براي مدارك جديد فساد بزرگ مالي، پرونده جديدي تشكيل شود، رسيدگي جديد نيز انجام مي‌شود.به محض دريافت پرونده، براي رسيدگي تعيين وقت مي‌شود.

وي در مورد اينكه آيا پيدا شدن مدارك جديد در پرونده فساد مالي، سبب رسيدگي مجدد به اين پرونده مي‌شود؟ گفت: اگر پرونده جديدي تشكيل شود، رسيدگي جديد نيز صورت مي‌گيرد.سراج خاطرنشان كرد: هنوز به اتهامات متهمان بانك صادرات در پرونده فساد مالي رسيدگي نشده است و قطعا در مورد رسيدگي به اين پرونده، اطلاع‌رساني خواهد شد.

مي‌گويند چيزي نگوييد، بگذاريد دولت تمام شود

مسعود پزشكيان وزير دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: حضرت علي(ع) در خطبه‌اي مي‌گويند، شرورها حاكم مي‌شوند و هر چقدر داد بزني، كسي گوش نمي‌كند. مثل الان كه هر چقدر داد مي‌زني، دولت گوش نمي‌دهد و كار خودش را مي‌كند. مي‌گويند چيزي نگوييد و بگذاريد دولت تمام شود. وي با اشاره به اينكه من اصلا با استيضاح وزير احمدي‌نژاد موافق نبودم ولي چون امضا كرده بودم، نمي‌خواستم آن را پس بگيرم، تصريح كرد: در اين دولت، وزيران و مديران كاره‌اي نيستند و به نظر من كوتاهي از مجلس است؛ زيرا اگر مجلس همان اولين باري كه دولت خلاف قانون عمل كرد، جلوي آن مي‌ايستاد، اين رويكرد تكرار نمي‌شد.

نظر من مثل عسگراولادي است

محسن رفيق‌دوست، به تسنيم گفت: «تاوقتي كه نظام ما مبتني بر ولايت مطلقه فقيه است، مي‌شود اصلاح‌طلب بود، اما از ولايت پيروي كرد.لذا آنهايي كه ديگر نمي‌توانند با ما كار كنند، از سابق ردپاي آنها را در طرح‌هاي براندازي ديده بوديم و مداركش هم موجود است. منظورم همين افرادي است كه به عنوان سران فتنه مطرحند. البته من هم مثل استادم، آقاي عسگر اولادي آقاي كروبي و آقاي موسوي را جزو سران فتنه نمي‌دانم كه از قبل به فكر براندازي نظام بوده‌اند اما اين افراد خودشان را در مرحله‌اي قرار دادند كه در نهايت به اينجا رسيدند.

 اين افراد مي‌توانستند در نيمه‌هاي راه بازگردند اما خودشان نخواستند.» به گزارش شفاف،وي ادامه داد: «وقتي آقاي تاج‌زاده در زندان مي‌گويد من به عنوان كسي كه انتخابات را برگزار كرده، مي‌دانم كه امكان تقلب در انتخابات وجود ندارد، اين آقايان بايد حرف خودشان را بر گردانند كه اگر اين كار را مي‌كردند، خيلي از مسائل حل مي‌شد.»

عدم حضور در انتخابات معقول نيست

غلامحسين كرباسچي در گفت‌وگو با خبرآنلاين درباره علت حضور دوباره اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري درحالي كه هنوز مدعي عدم سلامت انتخابات قبلي هستند، با بيان اينكه اين مسئله را تناقض نمي‌داند گفت: به نظر من مدعي اصلي انتخابات اصلاح‌طلبان هستند. آن طرف كه خيلي عقيده‌اي به انتخابات ندارد. آنها بيشتر انتخابات را فرماليته مي‌دانند.

در واقع جناح مقابل اصلاحات آن مقداري كه اصلاح‌طلبان معتقد به انتخابات هست، هيچ‌وقت معتقد نبوده است. بنابر اين در چنين صحنه‌اي ولو اينكه كسي مدعي باشد كه در يك انتخاباتي يك اتفاقاتي افتاده كه يا مشكل درست كرده‌اند يا كسي مقصر بوده است بياييم كل پروسه كه ما مدعي آن بوده‌ايم را بگوييم شركت نمي‌كنيم يا قبول نداريم، درست نيست.

كرباسچي افزود: شايد كساني در پروسه انتخابات اشكالاتي را ديده‌اند. فرض كنيد يك كسي در مقام كانديدا بيايد و از موقعيتي سوءاستفاده كند. همين سوءاستفاده‌هايي كه الان جناح اصولگرا بيشتر اشكال مي‌كنند كه آقا شما داريد از موقعيتت سوءاستفاده مي‌كنيد. آن موقع هم اصلاح‌طلبان يكي از حرف‌هايشان اين بود. هيچ‌وقت نبوده كه اصلاح‌طلبان به دليل اينكه با يك انتخاباتي اشكال دارند بگويند ما با انتخابات مخالفيم. اگر انتخابات نخواهيم بايد چه كار كنيم؟ بايد استصحاب جاري كنيم كه يك نفر تا آخر مسئول باشد؟ يا بگوييم رئيس‌جمهور براي خودتان، برويد و هركسي را كه دل‌تان خواست بگذاريد؟ اينكه معقول نيست.

سياست‌زدگي به دليل بداخلاقي‌هاي سياسي است

سيدرمضان شجاعي‌كياسري با بيان اينكه عرصه سياسي راهي براي دستيابي به قدرت است گفت: هر دوره انتخاباتي كه برگزار مي‌شود، در دل خود انتقال قدرت را به همراه دارد و رسيدن به قدرت، يك كار جمعي و گروهي است و هميشه اين مسائل و موارد را داشته است اما توقع اين است؛ جامعه‌اي كه مبتني بر اخلاقيات و دين است در آن اخلاقيات بيشتر رعايت شود و مسائل سياسي خود را به يك ناهنجاري غيرقابل كنترل تبديل نكند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي، به شفاف گفت: اين مسائلي است كه متاسفانه در جامعه ما وجود دارد و بخشي از آن به دليل بداخلاقي‌هاي سياسي و عدم رعايت جايگاه و حقوق يكديگر است و يك بخشي از آن به ايمان‌هاي سست برخي سياسيون بر مي‌گردد كه همه چيز را در قدرت مي‌بينند. شجاعي همچنين دور شدن مردم از صحنه اجتماع و انزواي افراد از جامعه، دل زدگي مردم از فضاي سياست و حاكميت و كاهش اعتماد به حاكميت را بخشي از آثار و عواقب سياست‌زدگي برشمرد.

وي پايبندي به اصول و قواعد بازي‌هاي سياسي را پرهيز از بداخلاقي‌ها دانست و گفت: بايد مسئولان و سياستمداران آن را رعايت كرده تا از رسوخ هر چه بيشتر اين بيماري در عرصه سياست كشورمان جلوگيري كنيم. شجاعي‌كياسري با توضيح اينكه دولت و جريانات خاص پيراموني آن هر كسي را تخريب كنند جامعه به او اعتماد بيشتري پيدا مي‌كند، تصريح كرد: متاسفانه 16 سال فعاليت دولت‌هاي سياست‌زده در ايران باعث شده خواسته‌هاي مهم اقشار مختلف اجتماعي در سايه ناكارآمدي مديران سياسي قرار بگيرد.

 وي ادامه داد: در دولت‌هاي نهم و دهم هم بدنه دولت آنقدر دچار چالش‌ها و تنش‌هاي سياسي شد كه در نهايت همين سياست‌زدگي، كارنامه ناموفقي را براي اين دولت‌ها رقم زد. وي با اشاره به نتايج سياست‌زدگي در كشور، اظهار كرد: نتيجه همه اين اقدامات چيزي نيست جز دودي كه با فروريختن اعتماد اجتماعي به چشم مردم مي‌رود. همين است كه سياست‌زدگي لزوما آشنايي با سياست يا داشتن علاقه و دغدغه سياسي نيست. به هر حال استناد به سيستم‌هاي فرهنگي متفاوت از سيستم فرهنگي يك جامعه خاص، امري است كه بايد با دقت بسيار زياد صورت گيرد.

*جمهوری:


ادعاي عجيب وزير ارتباطات درباره ارسال صدا و تصوير امام زمان!

ادعاي عجيب وزير ارتباطات درباره ارسال صدا و تصوير امام زمان با لايه‌هاي بالاتر از فيبر نوري براي تمام جهانيان، بار ديگر خاطره ادعاهاي عده‌اي خاص را زنده كرده است به گزارش شفاف، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اينكه هم اكنون با ارتقاي فيبر نوري لايه‌هاي مختلف جو براي انتقال ديتاي صوتي و تصويري به كار گرفته مي‌شود، گفت: صدا و تصوير آقا امام زمان از اين لايه‌هاي جديد و بالاتر از فيبر نوري براي تمام جهانيان ارسال خواهد شد.

 محمد حسن نامي ديروز در سومين جشنواره ملي ارتباطات و فن آوري اطلاعات و پنجمين همايش ملي روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي اين مطلب را گفت: انتظار اينست كه مسئولان اجرائي وارد مقولات ديني و اعتقادي نشوند و اين وظيفه را به عهده دين شناسان بگذارند.

ورود دام‌هاي آلوده به صورت قاچاق از آذربايجان

از اردبيل خبر مي‌رسد ورود دام‌هاي آلوده از كشور آذربايجان به صورت قاچاق از طريق مرزهاي استان اردبيل و صدور آنها به صورت زنده و يا ذبح شده در كشتارگاه‌هاي غيرمجاز استان با نام دام اردبيل به ساير نقاط كشور موجب نگراني مردم گرديده است. با توجه به نفوذ گسترده اسرائيلي‌ها به جمهوري آذربايجان و حضور آنها در نوار مرزي مشترك به طول حدود 400 كيلومتر با استان اردبيل و كينه صهيونيست‌ها نسبت به مسلمانان جهان احتمال دست داشتن آنها در انتقال انواع امراض و آلودگي‌هاي خطرناك از طريق مختلف كه بخشي از آن را روزنامه جمهوري اسلامي طي سالهاي اخير مكرر گوشزد كرده،‌ وجود دارد.

برچسب ها: روزنامه ، ویژه ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ابوالياسين
۲۳:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
نوچه رحيم مشايي رو خوب اومدي...
امام خميني فرمودند:پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد.
فتنه 88دست خيليه رو-روكرد.
آخرین اخبار