گزارش ویژه

آغاز موج جدید حملات سایبری به آمریکا + تحلیل

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده است که موج جدیدی از حملات سایبری به خاک آمریکا از صبح روز دوشنبه 23 می 2013 (23 اردیبهشت 1392) آغاز شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده است که موج جدیدی از حملات سایبری به خاک آمریکا از صبح روز دوشنبه 23 می 2013 (23 اردیبهشت 1392) آغاز شده است.

روزنامه نیویورک تایمز که این خبر را برای نخستین بار منتشر کرده، نوشته است که هدف این حملات نه جاسوسی بلکه خرابکاری است.

به نوشته این روزنامه، وزارت امنیت داخلی امریکا –که مسئول مبارزه با تهاجمات سایبری است- با صدور اطلاعیه‌ای به همه شرکت های آمریکایی هشدار داده است که مراقب اوضاع باشند.

نیویورک تایمز نوشته است: «طبق اعلام مقامات آمريكايي، هدف اوليه حملات جديد سايبري شركت‌هاي فعال در بخش انرژي‌اند و هدف از اين حملات رصد راه‌هاي كنترل و تصرف سيستم‌هاي پردازش اين شركت هاست، اين مقامات هشدار مي‌دهند كه اين حملات تداوم خواهد داشت».

مسئولان آمریکایی گفته‌اند نمی‌دانند این حملات کار دولت‌هاست یا کار گروه‌های هکری خصوصی.

به نوشته نيويورك تايمز، يك مقام آمريكايي گفته است كه مبداء موج جديد حملات سايبري نقطه‌اي است در خاورميانه اما او به طور اخص به ايران و يا كشوري ديگر اشاره نكرد.

ایران هسته‌ای می‌نویسد، تا به حال مسئولان آمريكايي همواره چين را مبداء حملات سايبري معرفي مي‌کرده و گفته‌اند که هدف چین جاسوسي اطلاعات و ربودن اسرار تجاري جهت ارتقاي سطح رقابت خود در بازارهاي جهاني است.

این گزارش اضافه می‌کند: «حملات سايبري با هدف نابود كردن همه داده‌ها و يا دستكاري در ماشين آلات صنعتي و تصرف و يا مسدود كرد شبكه‌هاي انتقال انرژي و يا فرآيند صنعتي انجام مي‌گيرد».

کارشناسان می‌گویند آمریکا اکنون در حالی تقریبا هر ماه با یک موج جدید از حملات سایبری رویارو می‌شود که بنابر اعتراف مقام‌های این کشور خود از مدت‌ها پیش از ویروس‌های رایانه‌ای برای حمله سایبری به کشورهای مختلف به‌ویژه ایران استفاده کرده است.

به عقیده این کارشناسان که «ایران هسته‌ای» با آنها گفتگو کرده، برخی از حملات فعلی به آمریکا بدون شک کار هکرهایی است که رمز ویروس‌هایی مانند استاکس‌نت را شکسته‌اند و حالا از آنها برای حمله به خود آمریکا استفاده می‌کنند.

این کارشناسان می‌گویند بخش دیگر این حملات نیز از جانب رقبای صنعتی آمریکا انجام می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، حملات ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار