سردبیر و نویسنده رادیو پیام گفت: متون ادبی قدیم کشور به وسیله پیوند مذهب و زبان توانسته است فرهنگ غنی کشور را از هجوم حملات بیگانگان در طول تاریخ حفظ کند.


دکتر امیر الهامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: فرهنگ جامعه در پناه دو خیمه زبان و مذهب حفاظت می شود زیرا به وسیله زبان پیوندهای عاطفی بین انسان ها برقرار و براساس آموزه های اخلاقی و دینی شکل و قدرت بهتری می گیرد.

وی با اشاره به عظمت شاهنامه فردوسی و نقش بی بدیع این اثر بی نظیر در حفظ زبان فارسی مردم ایران زمین خاطرنشان کرد: به وسیله تاریخ بیهقی و شاهنامه فردوسی فرهنگ عوام و خواص جامعه در دوران گذشته به زیبایی هدایت شده است که این موضوع باید الگویی برای زندگی مردمان امروز باشد تا راه را گم نکنند.

مجری ادبی برنامه چکامه در شبکه یک و شبکه جام جم تصریح کرد: ترویج فتوت و جوانمردی و ناجوانمردی و نیرنگ را فردوسی بزرگ به وسیله بازی با کلمات آنچنان پرقدرت و زیبا معرفی می کند که تنها همین یک نمونه اثر ادبی قادر است به زیبایی ایران و ایرانی را به انسان های قرن 21 معرفی کند تا مستکبران قرن حساب کار خود را بکنند و بدانند فکر حمله به این کشور و غارت فرهنگ و تمدن ایرانیان امری محال است.

نویسنده رادیو پیام در ادامه گفت: یکی از اساسی ترین راه های درمان معضلات اخلاقی و اجتماعی که امروز جامعه ایرانی درگیر آن است به خاطر دوری از مطالعه و مأنوس نبودن با این کتب غنی که سطر به سطر و واژه به واژه آن عشق ، محبت و معنویت و اخلاق را بر قلوب انسان ها می نشاند ، است/س  

برچسب ها: متون ، ادبی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.