رييس سازمان ميراث فرهنگي:

خبرگزاري‌ها خیلی به ما گیر ندهند!

ملك زاده گفت: ظرفیت‌ها و آثار تاریخی بسیاری برای جذب گردشگر داریم و می‌تواند جایگزین خوبی برای نفت باشد و راهکار آن این بوده که سایت‌ها به ما گیر ندهند و برگزاری پاسداشت‌های مفاخر قداست خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، محمدشریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری در همایش دستاوردهای میراث جهانی ایران که در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، گفت: میراث فرهنگی برجسته ترین سند ملی یک کشور است و باعث تبادل فرهنگ ها می شود، این برای یک ملت بالاترین افتخار است.

وی افزود: این تبادل فرهنگ باعث نزدیکی ملتها می شود.

وی افزود: تبادل افکار از بحث های مهمی بوده و باید در حوزه میراث جهانی نگاه ویژه ای داشته باشیم.

ملک زاده تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی در طول سالهای اخیر دستاوردهای خوبی داشته و افتخارات بسیاری را در سطح بین المللی به وجود آورده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: تاریخ تمدن گذشته ایران تاریخ بزرگی بوده که متأسفانه بعضی به آن نگاه دیگری دارند و برداشتهای مختلفی از این سخن دارند.

وی اظهار داشت: در طول سالهای گذشته موقعیت های خوبی در حوزه میراث فرهنگی اتفاق افتاده، از سال 1310 تا سال 84 اثر ثبت جهانی داشتیم ولی از سال 84 تا 91، 18 اثر را در فهرست آثار جهانی به ثبت رساندیم.

ملک زاده تصریح کرد: بحث میراث ناملموس از بحث های مهم و کاربردی بوده و نبوغ فکری و هنر ایرانیان باید در عرصه بین المللی نشان داده شود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: فکر و دانش ایرانی همیشه تازه بوده و ما همیشه به آن افتخار می کنیم.

وی اظهار داشت: قبل از سال 84 رتبه جهانی ما در ثبت آثار تاریخی از بین 157 کشور، 36 بود ولی از سال 84 به بعد رتبه 14 را در زمینه ثبت آثار جهانی کسب کردیم، همچنین دارای رتبه یک در خاورمیانه هستیم.

ملک زاده تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس فرصت نداشتیم آثارمان را در فهرست آثار جهانی به ثبت برسانیم.

وی افزود: چیزی که ملت ها را به هم نزدیک می کند دولت ها نیستند بلکه ملت ها هستند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی نقش بسیار مهمی در معرفی داشته های فرهنگ کشورمان دارد از مجلس تقاضا می کنم نگاه ویژه ای به این سازمان داشته باشد، تاکنون 30 هزار آثار تاریخی در فهرست ملی ثبت شده تنها با 10 هزار پرسنلی که داریم.
ملک زاده بیان کرد: دغدغه من در سازمان میراث فرهنگی این است که توجه زیادی به میراث فرهنگی شود و بودجه های زیادی برای این موضوع اختصاص داده شود.

وی اظهار داشت: تجربه و دانش خوبی داریم، با توجه به آثار تاریخی بسیاری که داریم می تواند جایگزین خوبی برای نفت باشد البته راهکارش این است خیلی از سایت ها به ما گیر ندهند، و به جزئی ترین نچسبند. در این جلسه به رسانه ها توصیه می کنم تاریخ ملت ایران و برگزاری پاسداشت های مفاخر قداست دارد و  نباید خبری با خبر دروغ و کذب این مراسم را تحت تأثیر قرار دهیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار