رقابت های شطرنج انفرادی قهرمانی آسیا؛

کامبوزیا: پول نداشتیم، قائم مقامی از جیبش خرج کرد/احسان گزینه مورد نظر فدراسیون نبود

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان برای حضور در مسابقات شطرنج انفرادی قاره آسیا به فیلیپین سفر کرده است.

محمد جعفر کامبوزیا،  رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  افزود: با توجه به مشکلات مالی عدیده موجود در فدراسیون ما نمی توانستیم بودجه اعزام نمایندگان ایران در رقابت های قهرمانی انفرادی آسیا را پرداخت کنیم به همین دلیل احسان  قائم مقامی با هزینه شخصی خود و معرفی از سوی فدراسیون در این پیکارها شرکت کرد.
 
وی یاد آور شد: اگر فدراسیون توانست هزینه و بودجه حضور ملی پوشان در مسابقات قهرمانی شطرنج آسیا را پرداخت کند به طور قطع این مساله شامل حال احسان قائم مقامی نمی شد، چون در مسابقات قهرمانی کشور اصغر گلی زاده عنوان نخست را کسب کرده بود.

وی تصریح کرد: طبق روال همیشگی فقط قهرمانان کشور از سوی فدراسیون برای حضور در مسابقات شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا اعزام می شوند و همه ساله تمام هزینه ها بر عهده فدراسیون است اما امسال شرایطمان از نظر مالی بسیار نامناسب و نامساعد بود و این مساله برای ما مشکل آفرین شد.

 رئیس فدراسیون شطرنج تصریح کرد: سطح کیفی مسابقات شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا بسیار بالا است اگر احسان قائم مقامی بتواند در جمع پنج نفر برتر قاره بگیرد به معنای آن است که بهترین نوع حضور خود را  فیلیپین داشته است./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار