مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان خبر داد

فعالیت 104 دفتر ثبت ازدواج در خوزستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: در حال حاضر 104 دفتر ثبت ازدواج در استان خوزستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهدی اقبال در جلسه مجمع عمومی جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان که در سالن آمفی تئاتر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه 104 دفتر ثبت ازدواج در استان خوزستان در حال فعالیت هستند اظهار کرد: هدف از تشکیل جامعه سردفتران ازدواج و طلاق بررسی و رسیدگی به مشکلات سردفتران ازدواج و طلاق است.

وی افزود: اهداف تشکیل جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان در اساسنامه آمده که پیش نویس آن نیز تنظیم شده است.

*رفع مشکلات سردفتران

به گفته این مقام مسئول، پیش‌نویس اساسنامه تشکیل جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان، به رویت همه سردفتران استان خوزستان خواهد رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان تصریح کرد: مشکلات حقوقی برای ثبت ازدواج و طلاق وجود دارد که گاهی سوال‌هایی را در ذهن سردفتران به‌وجود می‌آورد که باید توسط جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان شناسایی شود تا اقداماتی جهت رفع آن صورت گیرد.

*ارتباط نزدیک با اداره کل ثبت اسناد و املاک

وی در ادامه افزود: باید کل مفاد، تمام مراحل و اقدامات ثبت یک فقره ازدواج بر اساس قواعد حقوقی تنظیم شود.

اقبال در ادامه به بیان اهداف دیگر راه‌اندازی جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان پرداخت و اضافه کرد: تعامل و ارتباط نزدیک با اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان انجام شود تا بتوانیم با همکاری هم مشکلات جامعه سردفتران ازدواج و طلاق را حل کنیم.

*زبان گویای 104 دفتر ثبت ازدواج

وی در ادامه خطاب به اعضای هیئت مدیره جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان گفت: دوستان قسمتی از وقت خود را به ارتباط سردفتران و اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان اختصاص دهند.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان، اعضای هیئت مدیره جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان زبان گویای 104 دفتر ثبت ازدواج هستند که باید مشکلات و مسائل این عزیزان را شناسایی و در جهت رفع آن بکوشند.

*ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی

وی یکی از کارهای مهم جامعه سردفتران ازدواج و طلاق خوزستان را برگزاری کلاس‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: سران دفاتری که تازه وارد این عرصه می‌شوند بدون هیچ آموزشی در دفتر خود حاضر می‌شوند که مشکلاتی را برای خودشان به‌وجود می‌آورند.

اقبال تاکید کرد: باید با حضور افراد خاصی که سابقه سردفتری دارند کلاس‌های آموزشی برگزار شود و افراد تازه کار نیز بدون هیچ دغدغه‌ای در این کلاس‌ها حاضر شوند.
برچسب ها: ازدواج ، ثبت ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.