یاسوج/

رای اولی ها برای آزمون 24 خرداد ماه لحظه شماری می کنند

جوانانی که تا چند روز پیش بدنبال تحصیل بودند حالا می توانند به مسایل گسترده تر بیندیشند و در تعیین سر نوشت آینده شهرستان ،استان و کشور خود سهیم شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج ، با شمارش معکوس تا زمان انتخابات 24 خرداد به شور و شوق رای اولی ها در شهرستان گچساران افزوده می شود و بی صبرانه منتظر وارد شدن در تصمیم های ملی کشور هستند.
با توجه به قانون انتخابات جمهوری اسلامی که سن رای دادن را 18 سال تعیین کرده است دانش آموزان سال آخر مقطع دبیرستان می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.
یکی از رای اولی های گچسارانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  گفت: حالا من و دوستانم به سن 18 سالگی رسیده ایم و می توانیم برای سرنوشت خود و کشورشان تصمیم بگیریم و از این بابت احساس غرور و اعتماد به نفس می کنیم.
ˈحکمت محمدیˈافزود: خوشخالم که در نخستین بار در عمرم در سه انتخابان مهم یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای خبرگان رهبری استان مشارکت دارم .
یک نوجوان دیگر که درمقطع پیش دانشگاهی تحصیل می کند بیان کرد: برای انتخاب کاندیدهای اصلح این روزها بیشتر به سراغ رسانه ها و محافل عمومی می روم تا با دقت افراد اصلح را شناسایی و تعیین کنم.
ˈعلیرضا شهبازیˈبیان کرد تا زمان انتخابات روزشماری می کنم تا زودتر روز لبیک گفتن به ولی امر مسلمین جهان فرا برسد و بتوانم با برگه رای خود در حماسه سیاسی مشارکت داشته باشم.
ˈجهانگیر علیزادهˈدیگر نوجوان گچسارانی در این باره گفت: خیلی کنجکاوم بدانم کاندیدهای ریاست جمهوری مشخص شده چه کسانی هستند و از چه گروه ها و جناح هایی وارد عرصه انتخابات می شوند.
وی ادامه داد: برایم خیلی مهم است بدانم که رأی من در سرنوشت کشورمان چقدر تاثیر خواهد داشت.
فرماندار گچساران نیز حضور رای اولی ها به همراه خانواده های آنان را در انتخابات را در تصمیم گیری کشور مهم دانست و ابراز داشت: رای اولی ها در آینده ای نزدیک به جایگاه خویش بیشتر پی خواهند برد.
ˈمحمد شفیعیˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: دو هزار و 400 رای اولی گچسارانی با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و خبرگان جشن بزرگ سیاسی شان را شروع خواهند کرد.
وی در ادامه به جنبه های مختلف دینی، اعتقادی،عقلانی، اجتماعی و سیاسی انتخابات پیش رو اشاره کرد و تاکید کرد: در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری دوست و دشمن از نقاط مختلف دنیا چشم به این آزمون فرا ملی دوخته اند که به یاری خدا با مشارکت حداکثری مردم برگ زرینی به افتخارات تاریخ جمهوری اسلامی افزوده خواهد شد./س
برچسب ها: رای ، اولی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۴:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
متولد 74 نیمه ی اول میشه رای بده یا نه؟؟؟