19 اينچي ها در بازار مانيتور محبوب ترند

بازار خرید و فروش مانیتور هم مانند سایر کالاهای حوزه کامپیوتر با رکود مواجه است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام فعالان بازار، با توجه به اینکه طی سال‌های قبل اکثر کاربران کامپیوتر به سمت لپ‌تاپ و مینی لپ‌تاپ‌ها رفتند، حجم تولیدات این کالا کاهش یافته و از طرفی میزان واردات نیز بنا بر اتخاذ تصمیم‌هایی مبنی بر افزایش تعرفه واردات به حد ناچیزی رسید.

به گفته آنها، اکنون نیز با رکود حاکم بر بازار و رشد قیمت‌ها میزان تقاضا برای این کالا به شدت کاهش یافته است.
به گفته آنها، اما با این حال برخی از افرادی که از کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌کنند از کاربران مانیتورها هستند. این دسته از افراد معمولا یا به سراغ نمونه‌های با کیفیت یا به سراغ نمونه‌های ارزان قیمت می‌روند.
به گفته جهرمی، یکی از کسبه بازار کامپیوتر، در شرایط فعلی آن دسته از کاربران عادی کامپیوتر‌های رومیزی که برای خرید مانیتور اقدام می‌کنند معمولا به سراغ ال سی دی های 19 و 20 اینچ می‌روند و دسته حرفه‌ای کاربران نیز به سراغ مانیتورهای ال ای دی یا صفحه عریض با سایزهای بزرگ می‌روند.
به گفته این فعال بازار به هر حال در شرایط فعلی مانیتورهایی با سایز بالاتر از 19 اینچ در بازار محبوب هستند.
همچنین بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی، مانیتورهای 19 اینچ ال سی دی با کسب 8/39 درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوب‌های بازار مانیتور ایستاده‌اند. سهم محبوبیت مانیتورهای این برند در آبان ماه سال گذشته حدود 4/38 درصد بوده است.
پس از این برند نیز نمونه‌های 20 اینچ با کسب سهم محبوبیت 9/28 درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار ایستاده است. در رتبه سوم نیز مانیتورهای 22 اینچ با کسب سهم محبوبیت 5/20 درصد جزو محبوب‌های بازار هستند. در نهایت 17 اینچ‌های ال‌سی‌دی در رتبه چهارم محبوب‌های بازار مانیتور ایستاده‌اند.



برچسب ها: اینچ ، مانیتور ، بازار ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار