واژ‌ه‌ي غريب ديروز، آشناي امروز

واژه‌ي طلاق در سالهاي گذشته براي اکثر افراد جامعه بسيار ناخوشايند بود و بسيار با کراهت بر زبان رانده مي‌شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، خيلي از زوج‌ها در گذشته به شکل مستقل امروز زندگي نمي‌کردند و همراه با والدين در خانه‌اي کوچک با محبت زندگي مي‌کردند و سطح توقعشان بسيار پايين بود کمتر با چشم و هم چشمي و تجمل‌گرايي خود را به زحمت مي‌انداختند پايه‌ي زندگي زناشويي‌شان را هر روز مستحکم‌تر مي‌کردند و کمتر کسي براي تهديد از واژه طلاق به استفاده مي‌کرد.

اما چرا امروز با وجود اينکه سطح دانش افراد به مراتب نسبت به گذشته بيشتر شده واژه طلاق به وفور از زبان افراد شنيده مي‌شود.

براي يافتن جواب سوالمان نزد روان‌شناس باليني رفتيم.

پروانه صفايي مقدم در اين خصوص گفت: مهم‌ترين مشکلي که در رابطه با طلاق زنان وجود دارد عدم تفاهم‌ اخلاقي است که ناشي از عواملي اعتياد، بيکاري و مشکلات اقتصادي است.

وي افزود: مشکلات ديگري که ناشي از مسائل اجتماعي مي‌شود دخالت اعضاي خانواده، کمبود مسکن ، چشم و هم چشمي‌ و توقعات بي‌جايي است که زوجين از يکديگر درخواست مي‌کنند.

بد نيست بدانيد به گفته‌ي اين روانشناس باليني: شناخت خصوصيات و ويژگيهاي زنان و مردان مي‌ تواند گستره تفاهم را در زندگي مشترک بيشتر و وسيع‌تر نمايد. باشد که خوشبختي با تمام زيبايي و شکوهش فرصتي براي شکوفايي در ميان زوجين پيدا کند./ل

 

برچسب ها: ازدواج ، مشاور ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار