شناسایی مظنونان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

دولت آمریکا هنوز رسما خواستار دستگیری افراد مظنون به حمله به کنسولگری این کشور در شهر بنغازی از سوی دولت لیبی نشده است ولی مقام های رسمی آمریکا سعی کرده اند تا از گروه های مسلح فعال در لیبی بخواهند تا برای دستگیری این 5 نفر همکاری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره ، آمریکا ابتدا اعلام کرده بود که حمله به کنسولگری این کشور در شهر بتغازی در اعتراض به انتشار فیلم ویدئویی بود که توهین به اسلام به شمار می رفت ولی شواهد تازه نشان می دهد که این مساله یک حمله برنامه ریزی شده بوده است.
در این حمله چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونس سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند. اف بی آی اوایل ماه جاری تصاویری را که توسط دوربین های امنیتی از این افراد گرفته شده بود، منتشر کرده است.
یک مقام امنیتی لیبی در شهر بنغازی نیز در این باره تاکید کرد: هنوز مشخص نیست که آیا خشونت در کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی پس از آن آغاز شده که معترضان از سوی افراد داخل کنسولگری مورد شلیک گلوله قرار گرفته اند.
وی افزود: مقام های آمریکایی باید سند و مدرک ارائه کنند در این صورت ما این افراد را دستگیر خواهیم کرد. ولی ما تحقیقات خود را انجام خواهیم داد و محاکمه این افراد در لیبی انجام خواهد شد. و اگر آمریکا با استفاده از نیروهای زمینی خود بخواهد این افراد را دستگیر کند این اقدام نقض تمامیت و حاکمیت ارضی لیبی خواهد بود و با این مساله برخورد خواهد شد.
یک مقام نظامی دیگر لیبی نیز گفت: آمریکا باید به هشدارهای داده شده 3 روز پیش از وقوع این حمله در خصوص وخامت اوضاع امنیتی توجه می کرد.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار