در مصاحبه با پايگاه تحليلي "المانيتور"؛

خزاعي: ايران از برگزاري کنفرانس "ژنو 2" استقبال مي کند

"محمد خزاعي" سفير دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در مصاحبه اي اختصاصي با پايگاه تحليلي "المانيتور" از برگزاري کنفرانس "ژنو 2" به منظور حل بحران سوريه استقبال کرده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور، خزاعي در اين مصاحبه اظهار داشته که جمهوري اسلامي ايران از "برگزاري کنفرانس ژنو 2 استقبال مي کند و آماده همکاري در اين نشست طبق چارچوبي است که در کنفرانس ژنو 1 تعيين شده بود و درصدد است تا راه حلي مسالمت آميز براي رفع بحران سوريه پيدا شود."

سفير کشورمان در سازمان ملل متحد همچنين با دعوت از کشورهاي منطقه براي کمک به رفع بحران سوريه افزوده است " تمامي قدرتهاي منطقه اي و بين المللي مي توانند بر طرفين درگير در سوريه تاثيرگذار باشند. آنان مي توانند در دستيابي به صلح در سوريه ياري رسان باشند." 

خزاعي در ادامه با با تاکيد بر اين موضوع که "بشار اسد" رييس جمهور سوريه مي بايستي بخشي از روند گذار سياسي در سوريه باشد بر برنامه شش ماده اي ارايه شده از سوي جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد و خاطر نشان ساخت "آينده سياسي "بشار اسد" رييس جمهور سوريه تنها بايستي از طريق صندوق راي و شرکت مردم سوريه در انتخابات مشخص شود." 

خزاعي در ادامه مصاحبه همچنين اظهار داشت که جمهوري اسلامي ايران از مذاکره کشورهاي منطقه بخصوص کشورهاي "حاشيه خليج فارس" در مورد مسائل امنيتي مرتبط با خاورميانه استقبال مي کند. وي با انتقاد از کشورهايي در منطقه که به تروريست هاي سوري کمک رساني مي نمايند افزود "متاسفانه کشورهايي در منطقه حضور دارند که آتش منازعه در سوريه را با کمک رساني و ارسال اسلحه براي گروههاي افراطي در سوريه شعله ورتر مي سازند." 

خزاعي با تاکيد بر ديپلماسي فعال کشورمان در منطقه خاطر نشان ساخت "مذاکره ميان جمهوري اسلامي ايران، مصر، ترکيه و عربستان سعودي که پيرامون بحران سوريه براي يافتن راه حلي سياسي به منظور پايان دادن به بحران سوريه امري ضروري است." 

خزاعي همچنين با انتقاد از موضع اقدامات تجاوزکارانه اخير رژيم صهيونيستي عليه سوريه خاطر نشان ساخت که آن رژيم بخشي از بحران سوريه است و آتش منازعه در سوريه را با کمک به تروريست هاي سوري شعله ورتر مي سازد. خزاعي اظهار داشت که جمهوري اسلامي ايران براي رژيم صهيونيستي و حضور آن رژيم در کنفرانس بين المللي پيرامون بحران سوريه نقشي قائل نيست چرا که مسئله "فلسطين" هنوز هم از مسائل حل نشده اساسي در خاورميانه محسوب مي شود. 

نماينده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در بخش پاياني اين مصاحبه با رد ادعاهاي مطرح شده از سوي رسانه هاي غربي پيرامون حضور نيروهاي ايراني در سوريه خاطر نشان ساخت "دولت سوريه در مبارزه با تروريست هاي سوري در داخل و خارج از مرز آن کشور توانايي لازم را دارد و نيازي به دريافت سلاح و مشاوره نظامي از خارج ندارد." 

وي همچنين با رد ادعاهاي مطرح شده از سوي غربي ها پيرامون استفاده از سلاح شيميايي توسط دولت سوريه اظهار داشت "جمهوري اسلامي ايران خود از بزرگترين قربانيان استفاده از سلاح شيميايي در طول تاريخ معاصر بوده است. جمهوري اسلامي ايران قويا اعتقاد دارد که مي بايستي تلاش هاي لازم به منظور متوقف ساختن کاربرد سلاح شيميايي انجام شود. شواهد بسياري وجود دارند که نشان مي دهند تروريست هاي سوري از سلاح شيميايي استفاده کردند. گزارش "کارلا دل پونته" بازرس شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد نيز اين مسئله را تاييد مي کند." 



 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.     


برچسب ها: خزاعی ، المانیتور ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار