قم/

افزایش 6 برابری پذیرش دانشجوی دکترا در پردیس قم دانشگاه تهران

سرپرست پردیس قم دانشگاه تهران از افزایش 6 برابری پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در این مرکز در مقایسه با مهرماه سال گذشته خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، سید محمد مقیمی در نشست خبری با بیان اینکه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در پردیس قم در مقایسه با سال گذشته 6 برابر افزایش یافته است، به راه اندازی رشته‌های فنی منهدسی از مهرماه امسال در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: رشته هایی از جمله معماری، مهندسی فن آوری اطلاعات و مهندسی صنایع که در واقع رشته‌های هستند که ارتباط نزدیکی با سایر رشته‌های علوم انسانی دارند پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی افزود : در حال حاضر 725 دانشجو در مقطع کارشناسی، 490 نفر در مقطع ارشد و 245 نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند و با احتساب ورودی های دوره های مجازی از مهر امسال هم سه هزار و 500 نفر در در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

مقیمی به راه اندازی دوره‌های مجازی در مقطع ارشد نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر دوره‌های مجازی در این دانشگاه دارای رشد و توسعه خوبی است که برای این دوره در اسفندماه سال گذشته آزمونی برگزار و هزار نفر پذیرش شدند که در مهرماه امسال نیز 2 هزار و 500 نفر نیز جذب خواهندشد که این امر نیازمند توسعه زیر ساخت‌های IT است.

پردیس قم دانشگاه تهران در گذشته با نام مجتمع آموزش عالی قم شناخته می شد، قدمتی 43 ساله دارد و در حال حاضر حدود نیم قرن، فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را در عرصه آموزش عالی کشور دنبال می کند./س

برچسب ها: قم ، افزایش ، دانشجوی ، دکترا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.