ساعات 17:30؛

انفجار تروریستی در سامرا/شهادت و مجروحیت 22 زائر ایرانی+اسامی شهدا و مجروحین

مدیر کل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت گفت: ساعات 17:30 به یک اتوبوس حامل زائر ایرانی حمله شده و در پی این رویداد تروریستی 22 تن از زائران ایرانی کشته و مجروح شدند.

مسعود اخوان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر ناگوار ابراز داشت: این انفجار در مسیر راه اتوبوس زائران اصفهان اتفاق افتاد و این گروه  زائر تحت پوشش سازمان حج و زیارت نبوده اند.

 مدیر کل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: تا این لحظه 5 تن از زائران ایرانی شهید و 17 زائر دیگر مجروح شدند.

اخوان با اشاره به اسامی شهدا و مجروحین اظهار داشت: هانیه سبیلی 4 ساله، محمد علی مختاری، آسیه شعرباف، فرزانه سادات قاضی عسگر، فردوس هادیان از زائرانی هستند که در این اقدام وحشیانه تروریستها به فیض شهادت نائل شدند.

وی افزود: سید احمد مرتضوی، بهرام مختاری، علیرضا مختاری، صدیقه بهشتی، مهرداد ربیعی، زینب حمیدی، جمیله مولایی، صادق امیرپور، مریم مرادی، فاطمه بابایی، فاطمه محمودیان، زهرا شمس، علی سبیلی(پدر کودک به شهادت رسیده) از جمله زائرانی هستند که در این حادثه ضد بشرانه مجروح شدند.(هنوز هویت 4 تن از ازئران مشخص نشده است)

مدیر کل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به اینکه این حمله تروریستی در مسیر سامرا به کاظمین در منطقه ای به نام اسحاقیه اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: به دلیل انفجار های صورت گرفته در سامرا ممکن است اعزام زائران به سامرا مورد بررسی قرار گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار