براي تاکيد بر بي ديني تروريست ها؛

استناد معاون نخست وزیر انگلیس به آیه 32 سوره مائده

در پی تشدید اقدامات نژادپرستانه ضد مسلمانان انگلیس پس از کشته شدن یک سرباز با ضربات چاقو معاون نخست وزیر این کشور با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تأکید کرد "تروریسم هیچ دینی ندارد".

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، "نیک کلگ" در نشستی با نمایندگان اقشار و پیروان ادیان مختلف انگلیس به آیه 32 از سوره "مائده" استناد کرد که خداوند در آن می فرماید: " مَن قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً" یعنی " هرکس فردی را - جز به قصاص قتل، یا به جزای فساد در روی زمین - بکشد مانند این است که همه مردم را کشته باشد."

این نشست در مرکز محلی "ایرلنگتون" در مرکز لندن و با هدف اعلام وحدت جامعه انگلیس در مقابله با اقدامات تروریستی و پس از کشته شدن یک سرباز انگلیسی بر اثر ضربات چاقو برگزار شد.

معاون نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد: در نشست امروز یکی از سخنرانان اظهار داشت که تروریسم، هیچ دینی ندارد. زیرا هیچ دینی نمی تواند خشونت را توجیه کند ومن کاملا با این دیدگاه موافقم.

در پی کشته شدن یک سرباز انگلیسی با ضربات چاقو در لندن، موجی از حملات نژادپرستانه ضد مسلمانان در این کشور به راه افتاده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار