بدون خداحافظي کودک را ترک نکنيد

روانشناسان و متخصصان اعصاب و روان به والدين هشدار مي‌دهند تا مراقب آسيب ديدگي روحي و جسمي در کودک خود که در خانه تنها است باشند.

به گزارش خبرنگارکلينيک باشگاه خبرنگاران؛ والدين بايد مواظب کودک خود باشند و تا زماني که از آمادگي کودک براي تنها ماندن در خانه مطمئن نشده‌اند او را در خانه تنها نگذارند.

گفتني است کودک به ويژه اگر خردسال باشد در معرض خطرات فراواني در صورت تنها ماندن در خانه قرار  مي‌گيرد از جمله سقوط از پله يا بالکن و يا دست زدن به وسايل برقي واکنش‌زا.
 
پزشکان توصيه مي‌کنند تا والدين به ويژه در خصوص کودکان خردسال سعي کنند تا حد ممکن زمان خويش را تنظيم نمايند تا کودک در خانه تنها نماند و همينطور چنانچه مجبور به ترک کردن خانه و تنها گذاشتن کودک شدند وسايل خطرناک را از کودک دور کنند و درهاي بالکن، آشپزخانه، سرويس‌هاي بهداشتي و ساير مناطقي که به نظرشان خطرناک است را ببندند.
همينطور بهتر است تا يکي از اقوام يا همسايگان مورد اعتماد در جريان تنها ماندن کودک قرار داشته باشد و بتواند به کودک سر بزند.

بهترين کار سپردن کودک به خانواده و دوستان مورد اعتماد است و يا اگر امکان آن وجود ندارد بايد والدين با کودک صحبت کنند و او را کاملا توجيه کنند.

پزشکان معتقد هستند که بسياري از ترس‌ها اکتسابي است و در نتيجه اگر والدين بترسند کودک نيز ميِ‌ترسد در نتيجه با يک رفتار منطقي و شوخي جلوه دادن امر تنهايي کودک مي‌توان از فشار اين مسئله بر روي کودک کاست.

والدين مي‌بايست با يک برخورد منطقي کودک را در خانه تنها بگذارند و با او صحبت کنند بدترين کار تنها گذاشتن کودک بدون خداحافظي است که سبب بروز مشکلات روحي در آينده کودک مي‌شود.
برچسب ها: کودک ، تنهایی ، خطرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار