خوزستان/

خط آهن شوشتر - هفت تپه به بهره برداری رسید

خط آهن شوشتر - هفت تپه به عنوان قطعه اصلی کریدور ریلی شمال - جنوب با حضور وزیر راه و شهرسازی ديروز به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ˈعلی نیکزادˈ با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم تمام توان برای توسعه کشور گذاشته شد گفت: ابتدای آغاز کار دولت نهم 11 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور وجود داشت؛ در دولت های نهم و دهم 2500 کیلومتر راه آهن به بهره برداری رسید و 8500 کیلومتر راه آهن نیز در دست احداث است.

وی با تاکید بر اینکه حمل ونقل سبب توسعه منطقه می شود، اظهار داشت: گسترش ترانزیت آسایش، افزایش درآمدسرانه کشور و باقی ماندن پول نفت در جیب کشور و ملت به دنبال دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه درحال حاضر 22 استان کشور به شبکه ریلی متصل هستند گفت:علاوه بر در دست اقدام بودن اتصال 11 استان باقی مانده به شبکه ریلی عملیات متصل کردن راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه نیز در دست انجام است.

وی افزود:بنا داریم از طریق ریل به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، چین و عراق متصل شویم.

مهندس نیکزاد با تأکید بر لزوم افزایش سرعت تردد قطارها گفت: طرح راه آهن هفت تپه - شوشتر از جمله طرح هایی است که بهره برداری از آن در دولت دهم در دستور کار قرار داشت که امروز به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از اهتمام استاندار خوزستان نسبت به تکمیل زیرساختهای این استان خواستار اختصاص بهترین قطار کشور به راه آهن هفت تپه- شوشتر شد و اظهار داشت: از هر آنچه در توان داریم برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان خوزستان دریغ نخواهد شد.

بازسازی و نوسازی خط ریلی شوشتر- هفت تپه و اتصال آن به راه آهن سراسری از جمله پروژه های مهر ماندگار و از مصوبات سفر اول هیات دولت به استان خوزستان بود.

مطالعات مقدماتی این طرح از سال 1388 و فعالیت های اجرایی به منظور استفاده از زیرسازی راه آهن از خرداد 1390 آغاز شد.

جابه جایی مسافر درون استانی و برون استانی، توسعه حمل و نقل بار به ویژه محصولات شرکت پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان در صورت اتصال ریلی شوشتر- مسجدسلیمان – دشت ذیلایی، توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال زایی از اهداف کلی این پروژه به شمار می رود.

خط آهن 60 کیلومتری شوشتر-هفت تپه و ایستگاه این مسیر ریلی با اعتباری بیش از 290 میلیارد ریال احداث شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.