اردبیل/

حق بیمه ساختمانی حذف شد

نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حق بیمه ساختمانی که گله‌مندی شوراها و شهرداری‌ها را به دنبال داشت در بودجه سال 92 حذف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین پیر‌موذن افزود: با حذف در‌آمد بیمه تامین اجتماعی از این محل قرار شد از محل مالیات ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها رقم تعیین شده تامین شود.

وی با بیان اینکه پیش از این بیمه تامین اجتماعی رقم کلانی را در احداثی‌های فرهنگی و همچنین واحدهای مسکونی محرومان اعمال می‌کرد، عنوان کرد: ما در دفاع از حرکت‌های مثبت شهرداری‌ها در قانون بودجه سال 92 مصوب کردیم تا این حق بیمه کلان حذف شده و به جای آن از محل ارزش افزوده به نحو معقول و با پایین آوردن نرخ‌ها این پرداختی تامین شود.

پیرموذن با یادآوری اینکه شوراها و شهرداری‌ها از بابت در‌یافت سرسام‌آور بیمه ساختمانی و ساخت و سازها به عنوان زبان گویای مردم گله‌مند بوده و نگرانی‌های خود را بارها اعلام کرده بودند، افزود: با حذف این منبع در‌آمد برای تامین اجتماعی که به ناحق هر سال افزایش می‌یافت پیش‌بینی می‌کنیم ساخت و سازها بیشتر و بهتر رونق بگیرد و مردم دیگر مجبور نباشند بخشی از هزینه‌های سنگین بیمه‌ای را در ساخت و سازهای خود در نظر گرفته یا پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس ظرف هفته جاری کلیات بودجه سال 92 را مصوب کرده و برای 9 ماهه امسال آن را برای اجرای عملیاتی به دولت و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌کند، ادامه داد: با توجه به دیر تحویل شدن بودجه از سوی دولت مجلس با بررسی دقیق بودجه را ظرف دو ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و در نهایت آماده مصوب کردن کلیات بودجه سال 92 هستیم تا برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

این نماینده مجلس در خصوص برخی شایعات و فضا‌سازی‌های مسئولان دولتی در تغییرات عمده مجلس در بودجه سال 92 تصریح کرد: یقین داشته باشید که نمایندگان بیشتر از آنکه مدافع دولت باشند مدافع حق و حقوق ملت بوده و صلاح و صرفه آنها را در این امر در نظر گرفتند.

وی در ادامه به دولت آینده نیز پیشنهاد کرد بودجه سال آینده را در فرصت مناسب و حداقل تا پایان آذرماه به مجلس ارائه کند تا مجلسیان نیز فرصت بررسی و تصویب قانون بودجه سال 93 را در مهلت مقرر و مشخص شده داشته باشند/س 

برچسب ها: اردبیل ، حذف ، حق ، بیمه ، ساختمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.