عضو شورای اسلامی شهر تهران؛

افزایش آمار جرائم با مصرف مواد دخانی در کشور

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساده ترین راه مبارزه با مصرف مواد دخانی از جمله سیگار افزایش مالیات بر دخانیات است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در همایش یک نفس سلامت با بیان این مطلب افزود: دختران و زنان بیشتر از آقایان قلیان مصرف می کنند، که آمار زندانیان و جرایم خرد تا کلان در سراسر کشور نشان از افزایش مصرف کنندگان مواد دخانی است.

وی ادامه داد: در مجموعه مدیریت شهری با اتخاذ تصمیمات و مصوباتی همچون داشتن پارک بدون دخانیات و ممنوعیت استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی شهرداری داشته ایم که رسیدن به شهری عاری از دخانیات نیازمند تلاش و همت تمامی مسئولان و شهروندان است.

طلایی در ادامه با اشاره به فعالیت سازمان های مردم نهاد در زمینه مبارزه با دخانیات گفت: برای دست یافتن به اهدافمان در زمینه مبارزه با دخانیات باید کانون های کوچک به مجمع تبدیل شوند و کانون های مختلفی با حضور چهره های سرشناس فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و  ورزشی  تشکیل شود.

حمایت از سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با دخانیات

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به حمایت از سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با دخانیات اشاره کرد و گفت: با فرهنگسازی و تبلیغات می بایست شرایط لازم برای عضویت تمامی افراد را در مجمع مبارزه با دخانیات فراهم کردو در مدیریت شهری نیز از تمامی سازمان های مردم نهادی که در زمینه مبارزه با دخانیات فعالیت می کنند حمایت های مالی و معنوی صورت می گیرد.

طلایی شهر تهران را دارای 374 محله دانست و افزود: در هر محله غریب به 50 بلوک وجود دارد و ما چیزی حدود بیست هزار کانون مردمی می توانیم در این زمینه داشته باشیم و تلاش کنیم برای داشتن یک جنبش اجتماعی برای رسیدن به شهری بدون دخانیات که یکی از خواسته های ملی و عمومی کشور است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهارداشت: بیش از 80 درصد از کودکان و نوجوان خواهان مبارزه با مصرف دخانیات در اماکن عمومی هستند./ع2
برچسب ها: دخانی ، استعمال ، جرائم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار