خوزستان/

بومي‌سازي 2500 قطعه مصرفي در صنعت حفاري طي سه‌سال اخير

مدير پژوهش و فناوري ساخت شركت‌ ملي‌حفاري ايران گفت: همكاري و تعامل با مراكز علمي و انجمن سازندگان صنعت نفت و گاز خوزستان همچون گذشته به صورت جدي ادامه دارد و قطعا تلاش مي‌كنيم اين همكاري‌ها بيش از گذشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، حبيب‌الله اعتماد اظهاركرد: به دنبال برگزاري نخستين نشست هم‌انديشي بومي‌سازي صنعت حفاري مقرر شد ستادي اجرايي با حضور نمايندگاني از شركت حفاري، مراكز علمي و دانشگاهي و سازندگان نفت و گاز خوزستان تشكيل شود كه در اين ستاد تصميمات لازم براي همكاري با صنعت حفاري اتخاذ و مورد پيگيري قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به ضرورت بومي‌سازي در صنعت حفاري افزود: باتوجه به تحريم‌ها و افزايش ظرفيت ناوگان، تمايل داريم كه فعاليت و همكاري‌ها در زمينه بومي‌سازي قطعات بيشتر شود زيرا ما در سال‌هاي آينده به قطعات بيشتري نياز خواهيم داشت.

اعتماد تصريح‌كرد: از نظر شركت ملي‌حفاري سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي و مراكز علمي و دانشگاهي پتانسيل بالقوه‌اي دارند.

وي عنوان‌كرد: در برنامه است كه براي تامين و ساخت قطعات مورد نياز حفاري كه فناوري پيچيده‌اي ندارند از همكاري سازندگان و براي كسب دانش فني در تجهيزات و قطعات‌ هايتك با فناوري بالا و پيچيده از توان مراكز علمي و دانشگاهي استفاده كنيم.

اعتماد ادامه‌داد: در طول سه سال اخير 2500 قطعه مورد نياز صنعت حفاري بومي‌سازي شده است. همچنين شركت درصدد است علاوه بر ساخت قطعات، به سمت ساخت تجهيزات نيز پيش برود. به همين دليل در حال حاضر تجهيزات با دانش فني بالا در شركت ساخته شده يا در حال ساخت است كه ازجمله آن‌ها مي‌توان به MWD، واحدهاي نمودارگيري، ساخت لوله مغزي سيار و دكل‌هاي خشكي اشاره كرد./س


برچسب ها: مصرف ، صنعت ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.