اجرای طرح حمایت از کودک و خانواده در سراسر کشور

مدیر کل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی از اجرای طرح حمایت از کودک و خانواده در سراسر کشور به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نصر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر عنوان کرد: در حال حاضر مراکزی در استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری، همدان، البرز و تهران در حال برگزاری است که به زودی در سراسر کشور گسترش داده می شود.

وی افزود: در این مراکز کودکان با هماهنگی خانواده هایشان به مهمانی های مختلف دعوت می شوند.

وی با بیان این که 50 درصد از کودکان خیابانی از اتباع خارجی هستند عنوان کرد: در سال 91 در 37 مرکز ساماندهی کودکان خیابانی نزدیک به 550 نفر ساماندهی شدند.

بیش از 50 درصد کودکان خیابانی کشور اتباع خارجی هستند

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از 50 درصد کودکان خیابانی در کشور اتباع خارجی هستند اظهار کرد: طرحی به عنوان کمیته ملی ساماندهی کودکان خیابانی از طریق سازمان بهزیستی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

  ولی‌الله نصر در نشست خبری گزارش عملکرد معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به طرح کمیته ملی ساماندهی کودکان خیابانی افزود: قرار است این طرح با همکاری 13 دستگاه اجرایی شود و وظایف همه دستگاه‌ها در این طرح مشخص شده است و نیازمند مشارکت خاص بین بخشی است.

وی با اشاره به تعداد مراکز ساماندهی کودکان خیابانی در سراسر کشور بیان کرد: در سال 91، 5500 کودک خیابانی در 37 مرکز سراسر کشور ساماندهی شدند.

نصر همچنین با بیان اینکه سازمان بهزیستی حمایت از بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی را در برنامه دارد، گفت:‌در سال گذشته 200 نفر از این افراد مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

  مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرای طرح مراکز حامی کودک و خانواده در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال این طرح به صورت پایلوت در پنج استان خوزستان، چهار محال و بختیاری، البرز، همدان و تهران اجرایی شد و قصد داریم با ایجاد این مراکز آسیب‌های اجتماعی در کشور را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از مسائل اصلی بحث آسیب‌های اجتماعی نوپدید است که از طریق IT و فضای سایبری کشور را مورد تهدید قرار داده است.

نصر در این مورد افزود: از جمله برنامه‌های سازمان در مورد آسیب‌های اجتماعی و به ویژه آسیب‌های اجتماعی نوپدید توجه به خانواده‌های گروه‌های هدف، توجه به برنامه‌های اجتماع محور، در نظر گرفتن شرایط منطقه‌ای و فرهنگی و فراهم کردن زمینه مشارکت با NGO ها و گروه‌های خودیار است.

وی در ادامه به ریز برنامه‌های اورژانس اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: اورژانس اجتماعی به چهار بخش مراکز مداخله در بحران، خدمات سیار، خدمات در قالب خط 123 و پایگاه‌های خدمات اجتماعی تقسیم می‌شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه 163 مرکز مداخله در بحران در سراسر کشور وجود دارد، گفت: در سال گذشته 30 هزار و 247 نفر در این مراکز مورد خدمت رسانی واقع شدند.

به گفته نصر خدمات سیار نیز در سال جاری با افزایش 100 دستگاهی مواجه خواهد بود و 200 دستگاه سیار سال گذشته به 300 دستگاه ارتقاء می‌یابد.

وی همچنین به خدمات خط 123 اشاره کرد و گفت: 138 مرکز در این خصوص وجود دارد و در سال گذشته 524 هزار و 357 مورد تماس‌ با این خط برقرار شده است و از این تعداد 183 هزار و 984 تماس مرتبط بوده‌اند که نشان‌دهنده دو برابر شدن آمار در قیاس با سال 90 است.

نصر همچنین به دستور گسترش پایگاه‌های خدمات اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در سال 91 ، 110 پایگاه خدمات اجتماعی در کشور فعالیت داشته‌اند که آمارها نشان دهنده مراجعه 290 هزار و 580 موردی در این زمینه است.

به گفته مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در کشور فعال است و در سال 91 ، 175 مرکز مداخله وجود داشته که 88 هزار و 630 مورد را مورد رسیدگی قرار داده‌اند./ز

برچسب ها: حمایت ، کودکان ، آسیب دیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ابسالان
۱۷:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
با سلام کارشناس ارشد روانشناسی بالینی هستم علاقمند م با سازمان شما داوطلبانه همکاری کنم
آخرین اخبار