حدادعادل در نشست خبري:

تعبير فروپاشي را در مورد ائتلاف جايز نمي‌دانم

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: بنده تعبير فروپاشي را درباره ائتلاف جايز نمي‌دانم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "غلامعلي حداد عادل" در نشست خبري با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل خبرگزاري تسنيم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ما به برکت يک فرهنگ اسلامي مستقل آغاز شد و به پيروزي رسيد؛ امام خميني(ره) قبل از آن که يک شخصيت سياسي و رهبر سياسي باشد نماينده يک تفکر و يک شخصيت فرهنگي بود و امروز هم مقام معظم رهبري در درجه اول يک شخصيت فرهنگي هستند.

وي ادامه داد: اعتقادم اين است که در دولت بنده بايد فرهنگ به منزله روح و پيکر دولت و فرهنگ بايد چراغ راه همه قوه مجريه باشد.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: موضوع اول بنده در دولت آينده در صورت اقبال مردم حل مشکلات اقتصادي خواهد بود اما حل آن بدون جنبه‌هاي فرهنگي امکان پذير نيست.

وي با بيان اين که شعارم تقوا و تدبير است، گفت: در هر دو کلمه شما تاثير فرهنگ را ملاحظه مي‌کنيد و در راه حاضر نيز براي امور فرهنگي کارگروه‌هايي هم در بخش جوانان، ورزش، هنر، رسانه، فضاي مجازي و غيره تشکيل داده‌ام که در هر کدام از اين کارگروه‌ها عده‌اي افراد متخصص و باتجربه فعاليت مي‌کنند و برنامه‌هايي را براي دولت آينده تدوين خواهند کرد.

*دولت دهم را با دولت نهم متفاوت مي‌دانم

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي درباره عملکرد دولت‌هاي نهم و دهم در زمينه حجاب گفت: دولت نهم را با دولت دهم متفاوت مي‌دانم اگر چه رئيس‌دولت در هر دو دوره يک نفر بوده اما روش دولت دهم با نهم متفاوت بود و در مورد موضوع حجاب نيز بنده معتقدم که بايد اين مسئله از طريق اعتقادي حل شود.

حداد عادل ادامه داد: در دولت نهم يک بار و در دولت هم شايد بيشتر ديديم که اين گونه وانمود شد که دولت کاري به کساني که قانون حجاب را رعايت نکنند ندارد گويي دولت وظيفه‌اي در اين باره ندارد و در مصاحبه تلويزيوني هم اين گونه بيان شد اگر ما با يک حرکت سازمان يافته براي حجاب مواجه شديم بايد از آن جلوگيري کنيم اين مسئله درست است اما اين مطلب معناي ديگري هم داشت که ما کاري به تک تک افراد نداريم و اين‌ها علامت‌هاي خوبي نبود.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه برنامه شما براي نشان دادن آرمان‌هاي انقلاب در عرصه فرهنگي و سينما چيست گفت: فرهنگ و ابزارهاي فرهنگي نظير سينما، ادبيات و هنر سفيران موفقي هستند براي اين که ما بتوانيم از طريق آنان پيام فرهنگي انقلاب را ابلاغ و منتقل کنيم.

وي افزود: معتقدم از اين طريق مي‌توان با توده‌هاي مردم ارتباط وسيع‌تري پيدا کرد و در دولت خودم هم تلاش مي‌کنم تا فرهنگ انقلاب اسلامي و آن چه که در قالب فيلم، ادبيات و هنر عرضه مي‌شود برد خارجي بيشتري پيدا کند و در اين زمينه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را تقويت مي‌کنم.

وي در پاسخ به سوالي درباره فروپاشي ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: بنده تعبير فروپاشي را درباره ائتلاف جايز نمي‌دانم.

اين کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا کارگروهي در امور سينما و گردشگري تشکيل داده است يا خير گفت: سينما را در همان بخش هنري ديده‌ايم اگر چه معتقدم به اندازه‌اي اهميت دارد که بايد يک کارگروه ويژه به آن اختصاص داده شود؛ بنده معتقدم گردشگري از اموري است که به همان اندازه فرهنگي بودنش اقتصادي هم است و مي‌تواند درآمد ارزي براي کشور داشته باشد ضمن آن که اشتغال هم ايجاد مي‌کند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينکه حسين مظفر روز گذشته گفته است که در ائتلاف قرار بود تا افرادي که راي کمتري دارند به نفع فردي که راي بيشتري دارد کناره گيري کنند که از اين اظهارات مظفر به نظر مي‌رسد که وي منظورش به محمد باقر قاليباف بوده است نظر شما در اين باره چيست گفت: بنده درباره ائتلاف به اين اکتفا مي‌کنم که حضور ما سه نفر در ايام تبليغات انتخاباتي امري است که با توافق ما سه نفر صورت گرفته است.

وي در پاسخ به اين که آيا شما پيشنهاد ارائه يک نظرسنجي را به اعضاي ائتلاف داده بوديد يا خير گفت: نظرسنجي هم مطرح شده است و مي‌تواند در کنار نظرسنجي‌هاي موجود يک نظرسنجي هم توسط ائتلاف صورت بگيرد.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه روز گذشته خبرگزاري فرانسه اعلام کرد که در مناظره‌هاي تلويزيوني فقط شما و سعيد جليلي از مواضع نظام حمايت کرديد نظرتان در اين باره چيست گفت: بنده فقط يک جنبه از جنبه اين مسئله را تاييد مي‌کنم آن هم اين که من مدافع نظام هستم و به تعلق خودم به انقلاب و نظام افتخار مي‌کنم و اگر خبرگزاري فرانسه چنين چيزي گفته درست گفته است اما درباره ديگر کانديداها فکر مي‌کنم که آنان چنين چيزي را نمي‌پذيرند.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه برنامه شما در حوزه جوانان چيست؟ گفت: يکي از راهکارهايي که بنده در نظر دارم برپايه نهضت ازدواج آسان براي جوانان است و معتقدم بسياري از مفاسد اجتماعي به دليل دشوار بودن ازدواج براي جوانان است.

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: معتقدم با تقوا، تدبير، حوصله و روشنگري براي جامعه و جوانان بسياري از سنت‌هاي غلط از دوش جوانان برداشته مي‌شود و ازدواج را به صورت يک امر طبيعي و عادي اجتماعي در مي‌آورد و شاخ اين قول را مي‌توان شکست.

حداد عادل تاکيد کرد: معتقدم اگر ازدواج آسان و خانواده تشکيل شود بسياري از مفاسد اجتماعي و اخلاقي به شدت کاهش پيدا خواهد کرد.

وي در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل اساسی حوزه هنر به ویژه سینما چیست؟گفت: سینما در میان انواع هنرها شاید با نفوذترین آنها باشد و قابلیت جهانی شدنش از بقیه هنرها بیشتر است، سینما تا قبل از انقلاب غرب نگر بوده یعنی توجه سینماگران عمدتا معطوف به سینما در دنیای غرب بوده بنابراین خشونت، بی‌اخلاقی و بی بند و باری جنسی از لوازم سینمای هالیوودی بوده است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه متناسب با نیاز جامعه امروز نیروهای مذهبی و معتقد به انقلاب به سراغ سینما نرفته و در رشته سینما تحصیل نکرده‌ و مهارت‌های لازم را کسب نکردند بنابراین جوانان انقلابی ما به عنوان یک وظیفه انقلابی باید عرصه سینما را خالی نگذارند.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه برخی از کاندیداها بعد از مناظره گفته‌اند، اگر مناظره به این روش ادامه پیدا کند شرکت نخواهند کرد، بیان کرد: بنده فکر می‌کنم اگر عیب و اشکالی در مناظره دارد، کاندیداها باید تذکر بدهند تا به یک راه حل رسیده و مناظرات را به شکل بهتری در آورند، ما قرار نیست از روز اول قهر کنیم به هر حال صدا و سیما نمی‌خواهد بداخلاقی‌های سیاسی که چهار سال قبل در مناظرات به وجود آمد تکرار شود بنابراین ما باید متوجه نگرانی‌های صدا و سیما هم باشیم.
 
حداد عادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حوزه فرهنگ خصوصی شدن فرهنگ یا مردمی شدن فرهنگ را پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: بنده به تفکیک وظایف حکومتی نسبت به بقیه وظایف قائلم یعنی معتقدم در عرصه فرهنگ نشاط فرهنگ به مردمی بودن آن است دولت باید زیر ساخت‌ها را فراهم کند و با سیاست گذاری میدان باز و آزاد و پرنشاط را در محدوده هنجارها برای بروز ابتکارها باز بگذارند.
 
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: از آنجایی که اقتصاد فرهنگ ضعیف است دولت ناچار بوده در برخی از فعالیت‌های فرهنگی همچون تالیف دانشنامه‌ها و احداث موزه‌ها  دخالت و کمک کند.


*حضور و پشتیبانی دولت در بسیاری از عرصه‌های فرهنگ ضروری به نظر می‌رسد
 

حداد عادل در ادامه افزود: تالیف دانشنامه‌ها و احداث موزه‌ها از توان بخش خصوصی بیرون است بنابراین حضور و پشتیبانی دولت در بسیاری از عرصه‌های فرهنگ ضروری به نظر می‌رسد.
 
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما در مورد مبارزه با گرانی و تورم چیست؟ گفت: برای مقابله با تورم و گرانی مهمترین اقدام اقتصادی تثبیت قیمت ارز است، اقتصاد ما در حال حاضر یک وابستگی به ارز پیدا کرده و نوسانات غیر قابل پیش بینی قیمت ارز که دست دشمن هم در آن دیده می‌شود موجب بی‌ثباتی در بازار شده است.
 
وی ادامه داد: به دلیل بی‌ثباتی که در بازار ایجاد شده وارد کنندگان و توزیع کنندگان نگران این هستند که وضعیت قیمت طوری شود که در آینده متضرر شوند.
 
حداد عادل اظهار داشت: تثبیت قیمت ارز صرف ساماندهی و مقابله با تورم و گرانی بوده است.
 
حداد عادل درپایان در  پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ائتلاف یک هفته قبل از انتخابات کاندیدای مورد نظر را اعلام می‌کند گفت: این یکی از احتمالات است اما یک احتمال دیگر این است که هر سه نفر ما با توافق یکدیگر در عرصه بمانیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار