هشدار عالم لبنانی درباره فتنه در منطقه

يكي ازعلماي لبنان تاكيد كرد كه آمريكا و رژيم صهيونيستي با بكارگيري سلاح تفرقه و برانگيختن اختلافات طایفه ای درصدد تفرقه افكني و پراكندن امت مسلمان هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ "شيخ احمد قطان" رئيس "جمعيت سخنان و عملكرد ما" اظهار داشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي پس از ناكامي نظامي و شكست هاي مكرر در برابر جنبش هاي مقاومت در فلسطين اشغالي و جنوب لبنان، اكنون در صدد برانگيختن اختلافات مذهبي ميان مسلمانان هستند.

وي افزود: استفاده دشمنان از سلاح "تفرقه " و تلاش براي ايجاد درگيري هاي طایفه ای و مذهبي بين شیعیان و اهل سنت به حد خطرناکی رسیده است، به طوري كه مردم و علماي سني و شيعه بايد بر اساس منافع اسلام و مسلمين با يكديگرمتحد شوند.

رئيس "جمعيت سخنان و عملكرد ما" در لبنان تاكيد كرد كه دشمنان اسلام، با قدرت گرفتن مسلمانان و موفقيت اهل سنت يا شيعیان مخالف هستند و مهم ترين هدف آنان پراكنده كردن و تضعيف امت اسلامی است؛ بنابراين بايد با يكديگر متحد شده و همه با هم با اين فتنه مقابله كنيم.

شيخ قطان با محكوم كردن عقايد تفكيري ها در جهان اسلام گفت: تكفيري ها با كافر خواندن برخي، ريختن خونشان را حلال دانسته وفتواي ويران كردن قبور اوليا و صحابه و اهل بيت (ع) را صادر مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: آنها مي خواهند با تفكرات افراطي و صدور گواهي ورود به بهشت و جهنم بر جهان اسلام و مسلمانان حكومت كنند و از اين طريق امت اسلامي را از بين ببرند اما مسلمانان و علماي اسلامي بايد با اين ديدگاه تكفيري مقابله كنند.شيخ قطان با اشاره به ضرورت مراجعه به قرآن كريم به عنوان عامل وحدت مسلمانان گفت: قرآن، دين، پيامبر و قبله مشترك، عامل غير قابل انكار وحدت بخش ميان مسلمانان است.

برچسب ها: منطقه ، لبنان ، عالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار