معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورگفت: امسال تعداد واحدهای بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کشور به 23 واحد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه بهرام عین الهی در مراسم جشن ارتقای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به تیپ یک و اخذ مجوز شعبه بین الملل افزود: در حال حاضر 13 واحد بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی فعال است و امسال 10 واحد دیگر نیز به این تعداد افزوده شده است.

وی تغییر ساختار بوروکراسی در شورای آموزشی پزشکی و تخصصی خبر داد و اظهارداشت: تقلیل امتحانات فوق تخصصی از ۲۶ رشته به سه رشته و مشارکت اساتید دانشگاهها را در هیئتهای برد وهیئتهای ممتحنه از مصوبات شورای تخصصی وزارت است.

عین الهی با اشاره به ارتقای سطح فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و با تقدیر از ریاست و کارکنان این دانشگاه گفت: این ارتقا بر اساس شاخص های وزارت بهداشت و درمان بدست آمده وشاخص دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در هرم اعضای هیئت علمی از شاخص های مورد نظر وزارت نیز بالاتر است.

وی آشنایی اساتید با مباحث علمی، به روز شدن اطلاعات، رشد همزمان علوم پایه و علوم بالینی،حضور در فضاهای مجازی، اولویت دادن به علم و دانش را از ضروریات مراکز علمی عنوان کرد و صدور تاسیس شعبه بین اللمل دانشگاه را فرصتی مناسب در سه محور انتقال دانشجویان از خارج به داخل ، پذیرش دانشجویان خارجی و اعزام دانشجو به خارج از کشور ذکر کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه سلامت یکی از نیازهایی است که همه دولتها موظف به تامین آن هستند اظهارداشت: متاسفانه امروز شاهد تهدید سلامت از سوی مدعیان سلامت هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 هزار جانباز شیمیایی در کشور زندگی می کنند گفت: متاسفانه امروز مدعیان سلامت اقدام به تولید سلاح های غیرمتعارف و شیمیایی کرده و سلامت بشر را با تهدید جدی مواجه کرده اند سلاح هایی که فرمول آنها در دانشگاه های این کشور تولید و تدریس می شود.

عین الهی با تاکید بر اینکه ضمن اشاره به تکلیف دانشگاهها در پیچ و خم انقلاب، نقش علم و دانش را برای کمک به نظام و صادر کردن انقلاب مهم دانست و گفت: چشم اندازهای ما باید خیلی بلند باشد و بلندتر فکر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه دانش گمشده بشر و ماحصل عقل بشریت است گفت: انسان با عقل اوج تعالی خود را طی می کند و هیچ موجودی این ویژگی انسان را ندارد، کل گفتار و رفتار انسان نشأت گرفته از عقلش می باشد.

کوروش ساکی با بیان تاثیرات انقلاب اسلامی در تولید و ارتقای علمی در دنیا اعلام کرد: علما و دانشمندان ایرانی یک باب جدیدی از علم را باز کردند و علم را از جایگاه مادی و صوری در آوردند، چنانچه مشاهده می کنیم غرب از دست یابی هندوستان و پاکستان به انرژی اتمی و بمب اتم هیچ باکی ندارد ولی با اطلاع از پتانسیل های جوانان و دانشمندان ایرانی با دستیابی ایران به انرژی اتمی مخالفت کرده و وحشت زده می شود.

در ادامه مراسم دکتر لامعه ای از اعضای هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از " نقشه راه دانشگاه برای ایجاد تغییر در آموزش با محوریت آموزش پزشکی عمومی " ارائه داد.

رونمایی از وب دا پیک برای اولین بار در کشور و سایت خبر تاپ بعنوان یک پورتال خبری سراسری در شمال و شمالغرب، حضور سریعترین نقاش آسیا و نقاشی چهار تابلو در چهار دقیقه و فعالیت های فرهنگی و هنری از برنامه های جنبی این مراسم بود./س

برچسب ها: دانشگاه ، وزارت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.