مدير عامل شرکت آب منطقه اي آذربايجان غربي گفت: ايران و چين براي احياي درياچه اروميه همکاري مي کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه به نقل از روابط عمومي شرکت آب منطقه اي آذربايجان غربي، نقي کريمي در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با اشاره به توافق روساي جمهوري ايران و چين براي همکاري در امور آب کشورمان، اظهار داشت: يک شرکت چيني با همکاري وزارت نيرو در زمينه انتقال آب از رودخانه ارس به درياچه اروميه نيز همکاري مي کند.

وي تصريح کرد: براي اجراي طرح انتقال آب از ارس به درياچه اروميه به 14 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.

مدير عامل شرکت آب منطقه اي آذربايجان غربي با اشاره به اجراي طرح بارورسازي ابرها براي کمک به احياي درياچه اروميه، گفت: تاکنون 24 پرواز هوايي براي بارورسازي ابرها در حوضه آبريز درياچه اروميه صورت گرفته که 9 مورد از اين پروازها در خود آذربايجان غربي بوده است.

وي از اجراي طرح بارورسازي ابرها به صورت زميني نيز خبر داد و اضافه کرد: اين طرح به همت مرکز مطالعات و تحقيقات بارورسازي ابرها و وزارت نيرو اجرايي خواهد شد که مراحل پاياني را طي مي کند.

کريمي گفت: خشکسالي هاي اخير درياچه اروميه را با بحران آب مواجه کرده، به طوري که هم اکنون 70درصد اين پهنه آبي به خشکي تبديل شده است.

بر اساس اعلام شوراي منطقه اي مديريت حوضه آبخيز درياچه اروميه، در حال حاضر سطح تراز آب اين درياچه به بيش از يک هزار و 271 متر از سطح آب هاي آزاد رسيده که اين ميزان تراز آب نسبت به حداقل سال گذشته 44 سانتي متر افزايش، اما در مقايسه با مدت مشابه پارسال 24 سانتي متر کاهش يافته است./س

برچسب ها: ارومیه ، دریاچه ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.