بجنورد/

آزادسازی بیش از 34 هزار هکتارقرق خراسان شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان شمالی از آزادسازی 34هزارو715 هکتارقرق بروژه های اصلاح و احیا مراتع خراسان شمالی خبرداد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، موسوی صابری گفت: آزاد سازی این اراضی برای اصلاح و احیا مراتع خراسان شمالی با تیپ غالب گیاه درمنه وگیاهان خانواده گندمیان برای چرای دام انجام شده است.

و ی افزود : 34هزار و500هکتار از عرصه های تحت پروژه مدیریتی حفاظت و قرق و 215 هکتار تحت پروژه بیولوژیک ذخیره نزولات و کپه کاری در مراتع شهرستانهای اسفراین ، بجنورد ، شیروان و مانه سملقان به منظور چرای دام درسال جاری آزادسازی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت : دراجرای طرح استانی بهبود واصلاح مراتع ، پروژه های احیا و اصلاحی در طرح های مرتعداری سطح استان اجرا و به مدت دو سال قرق می شود.

وی تصریح کرد: آزاد سازی قرق مربوط به اجرای پروژه بهبود و اصلاح مراتع سال 1390 بوده که پس از گذشت 2سال ، امسال آزادسازی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بابیان اعمال قرق پروژه های اصلاح و احیا مراتع گفت : باتوجه به وجود مشکلات اجتماعی ، به منظور استقرا کامل گونه های کشت شده ، مقاومت در مقابل تنش های محیطی وافزایش توان اولوژیکی و اکوفیزیولوژیکی منطقه ، افزود: حذف عوامل استرس زا و این که گونه های تازه استقرا یافته بنیه وتوان لازم برای زاد آوری بیابند، پس از دوسال به منظور چرای دام آزادسازی می شود./س

برچسب ها: آزاد سازی ، قرق ، موتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.