شهرکرد/

اجرای پنج هزار طرح نیمه تمام در وزارت راه و شهرسازی

معاون پارلمانی و تلفیق بودجه وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارت، تنها در بخش حمل و نقل، 500 طرح و پنج هزار پروژه نیمه تمام دارد.

علیرضا محفوظی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها به قیمت کنونی، 120 هزار میلیارد تومان است در حالی که در لایحه بودجه سال جاری این وزارتخانه، حدود چهار هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: اگر فرض براین باشد که 100 درصد بودجه این وزارتخانه در سال جاری تخصیص یابد و هیچ طرح و پروژه دیگری نیز آغاز نشود، با اعتبار کنونی این وزارت 30 سال طول می کشد تا طرح ها به بهره برداری برسد.
محفوظی تصریح کرد: برای اجرا و تکمیل این طرح ها در زمانبندی مقرر نمی توان به بودجه عمومی اکتفا کرد و باید از سایر ظرفیت های قانونی نیز در این مسیر استفاده شود.
معاون پارلمانی و تلفیق بودجه وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از روش هایی که می تواند در تحقق این هدف نقش موثری ایفا کند، تشکیل صندوق پیشرفت حمل ونقل کشور است که عنوان این صندوق برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع گسترش پیشرفت و عدالت در برنامه پنجم است.
وی افزود: لازم است این صندوق تاسیس و منابع مورد نیاز آن نیز تامین شود تا با بهره گیری از منابع آن به پیمانکاران تسهیلات پرداخت شود.
محفوظی تصریح کرد: تشکیل صندوق توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصویب و به صحن علنی مجلس ارسال شده است.
معاون پارلمانی و تلفیق بودجه وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی این لایحه را در نشست علنی هفته آینده بررسی می کنند.
وی گفت: این طرح را نمی توان در قالب بودجه یکساله مصوب کرد و باید در قالب لایحه یا طرح به تصویب مجلس برسد که در این راستا لایحه ای تنظیم شده و علاوه بر آن طرحی هم تهیه شد تا در مجلس تصویب شود.
معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی برای دیدار از روند پیشرفت طرح های عمرانی این وزراتخانه به شهرستان بروجن سفر کرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.