رييس‌جمهور در ديدار ميهمانان خارجي شرکت‌کننده در مراسم ارتحال امام راحل(ره):

اندیشه امام(ره) از مرزهای جغرافیا عبور کرد و با فطرت انسان‌ها ارتباط گرفت

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه امام راحل به مرزهاي جغرافيايي و نژادي قائل نبود، گفت: مرزهاي انديشه امام(امام خميني(ره) در انديشه نجات همه بشريت بودره) انسانيت بود و در اين انديشه، انسان‌ها بايد محترم، آزاد و عزيز باشد تا بتواند براي سرنوشت و کمال خود تصميم بگيرد. امام(ره) در انديشه نجات همه بشريت بود به همين دليل در مقابل همه نظامات ناعادلانه حاکم بر جهان ايستاد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد عصر امروز(دوشنبه) در ديدار ميهمانان خارجي شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) با اشاره به چرايي عزت، ماندگاري و عشق روزافزون ملت‌ها به امام راحل گفت: اما باور دارم که در هر جمعي ذکر امام(راحل) و بررسي ديدگاه‌ها و انديشه‌هاي امام خميني(ره) باشد راه را براي دريافت‌هاي بهتر و بالاتر از امام باز مي‌کند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه امام(ره) کارها را براي خدا انجام مي‌داد، گفت: کار براي خدا شکست ندارد، بلکه قرين عزت و پيروزي است. کار براي خدا خستگي ندارد، بلکه دل‌ها را به هم پيوند مي‌دهد.

احمدي‌نژاد اولين و مهمترين اصل در انديشه امام(ره) را نگاه ايشان به انسان و حقيقت انسان دانست و گفت: امام راحل معتقد بود انسان بالاترين و مهمترين مخلوق است و همه اين عالم براي انسان و در خدمت انسان خلق شده است.

رييس‌جمهور تأکيد کرد: انسان از خاک است اما مي‌تواند آيينه صفات و اسماء الهي شود و به جايي برسد که انسان‌ها خدا را در وجود او ببينند و منبع علم، حکمت، قدرت، رأفت و همه زيبايي‌ها و جمال خدا شود.

احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه اولين مأموريت انسان در اين عالم شناختن خود و ارتقاء شأن و منزلت خود تا خداست، تصريح کرد: انسان هر مقدار در مسير کمال ارتقاء‌ يابد، احاطه او بر عالم هستي بيشتر مي‌‌شود و ارتباط او با ساير انسان‌ها صميمانه‌تر و عالمانه‌تر مي‌شود و به جايي مي‌رسد که همه انسان‌ها با او احساس آشنايي مي‌کنند.

رييس‌جمهور افزود: امروز در هر کجاي کره زمين براي هر گروهي از مردم، وقتي از امام(ره) سخن مي‌گوييم شنوندگان با شخصيت امام(ره) احساس آشنايي مي‌کنند؛ چرا که امام(ره) به مرتبه‌اي از کمال رسيده است که خداوند استعداد رسيدن به آن مرتبه را در فطرت تک تک انسان‌ها قرار داده است و هرکس او را مي‌بيند و حقيقت و آرزوهاي پاک خود را مي‌بيند.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه امام(ره) از همه مرزهاي تحميلي به انسان عبور کرد، افزود: امام(ره) از مرز نژاد، قوميت، جغرافيا و حتي مرزهاي رفتاري و سليقه‌اي عبور کرده و با فطرت تک‌تک انسان‌ها ارتباط برقرار نمود.

رييس‌جمهور گفت: امام(ره) براي زنده کردن حقيقت انسان‌ها و شناساندن ارزش انسان به خود انسان آمد تا حقيقت انسان را که زير چرخ انديشه‌هاي مادي لگدمال شده بود را احياء کند.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به نگاه امام(ره) به مسئوليت‌هاي اجتماعي انسان، گفت: انسان بدون اجتماع و ارتباط با ساير انسان‌ها، مفهومي ندارد. ارزش‌هاي و صفات انساني در ارتباط با ساير انسان‌ها فرصت شکوفايي پيدا مي‌کنند. يعني شجاعت، فداکاري، ايثار، بزرگواري و گذشت در ارتباط با انسان‌ها مفهوم مي‌يابد، اگر انسان صدها سال به تنهايي زندگي کند، خصلت‌هاي انساني در او متجلي نمي‌شود.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: امام(ره) معتقد بود حتي سير کمال فردي انسان هم به تلاش‌هاي انسان براي اصلاح جامعه مشروط است باور داشت که انسان‌ها مأموريت دارند جامعه انساني را اصلاح و عدالت و برادري و دوستي را حاکم کنند. همچنين امام(ره) معتقد بود که کمال فردي انسان‌ها از خلال مجاهدت براي اصلاح جامعه و استقرار عدالت به دست مي‌آيد.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال که اگر در جامعه انساني عدالت، پاکي، امنيت کامل و صلح عادلانه حاکم نباشد آيا جايي براي رشد، عزت انسان‌ها و شکوفا شدن حقيقت انسان‌ها باقي مي‌ماند، ‌تصريح کرد: در جامعه‌ تبعيض آلود و تحت ظلم و ستم و در جامعه‌اي که فاصله طبقاتي بخش وسيعي از انسان‌ها را در فقر مطلق نگه داشته است، سخن گفتن از عظمت انسان‌ها بي‌معناست و جايي براي عزت و عظمت انسان‌ها وجود ندارد.

رييس‌جمهور ارزش، کمال و حقيقت انسان را در سايه عدالت است، دانست و گفت: بيش از 7 ميليارد انسان در عالم هستي زندگي مي‌کنند که اکثريت قاطع آنها از بدو تولد تا پايان حيات زندگي بخاطر شدت مشکلات اقتصادي حتي يک لحظه فرصت پيدا نمي‌کنند که به انسانيت خود فکر کنند. اين افراد حتي فرصت پيدا نمي‌کنند تا به فرصت‌هاي الهي نهفته در درون خود فکر کنند، مانند غنچه‌هاي ناشکفته پرپر مي‌شوند و نمي‌توانند آرزوهاي خود را از محدوده خانواده و روستاهاي خود بالاتر ببرند در چنين محيطي فرصتي براي رشد و کمال انسان‌ها مهيا نيست و آن حقيقتي که نابود مي‌شود، خود انسان است.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود به نگاه سرمايه‌داري غرب به انسان اشاره کرد و گفت: براساس اين نگاه انسان ابزار توليد و تبليغات توليد براي مصرف هستند، يعني ثروت و توليد مهمتر از انسان است. اگر منافع نامشروع آنها اقتضاء کند، حاضرند جنگ راه بيندازند و همگان ديدند که در افغانستان و عراق بيش از يک ميليون انسان را کشتند تا جيب سرمايه‌داران جهاني پرشود و نامي از اين يک ميليون در دنيا نباشد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه مردم آفريقا به گونه‌اي و در آسيا و حتي در اروپا و آمريکا انسان‌ها به شکل ديگري تحت ظلم و بي‌عدالتي هستند، اظهار داشت: در اروپا يک عده سرمايه‌داران بين‌المللي و صهيونيسم جهاني و اقليت محض مسبب بحران اقتصادي هستند و بايد خسارت و هزينه اين بحران را پرداخت کنند.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه امام(ره) معتقد بود که نظم حاکم بر جهان بايد اصلاح شود، تصريح کرد: امام(ره) معتقد بود که بايد عدالت برقرار شود تا فرصت رشد براي همه انسان‌ها فراهم شود و همه بايد از رفاه، علم، بهداشت و امنيت برخوردار باشند و اينها در سايه عدالت امکان‌پذير است.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي عليه ديکتاتوري و تقديم ده‌ها هزار شهيد، گفت: مستکبرين قصد داشتند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند و در حالي که ملت ايران هيچ امکاناتي در اختيار نداشت، کشورمان را تحريم تسليحاتي کردند؛ ولي همزمان صدام را به پيشرفته‌ترين تجهيزات نظامي تجهيز کردند، آنها حتي سيم خاردار هم به ايران نمي‌دادند، شرايط آن زمان بسيار سخت بود و شهرهاي ايران مرتبط بمباران مي‌شد ولي در همين شرايط بسيار سخت و با دستان خالي در اوج نبرد دفاع مقدس و جنگ تحميلي امام(ره) فرمود ما به فکر نجات همه مستضعفان و مظلومان عالم هستيم.

رييس‌جمهور با بيان اينکه امام در همان زمان هم به فکر کمک به ملت‌هاي آمريکاي لاتين، آفريقا و آسيا بود، اظهار داشت: مرزهاي انديشه امام(ره)، مرزهاي انساني و انسانيت است و هرکجا انساني هست، انديشه امام(ره) هم هست.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه هر روز که مي‌گذرد، قدر امام راحل شناخته‌تر و عظمت ايشان آشکاتر مي‌شود، گفت: علت اين مسأله کاملا روشن است، چرا که امام در مسير کمال و تلاش براي استقرار عدالت حرکت کرد و شخصيت و روح او در نقطه اوج و در مسير کمال با سرعت نور در حرکت است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه هر روز که مي‌گذرد بشريت به انديشه‌هاي امام(ره) نياز بيشتري پيدا مي‌کند، گفت: امام مردي از جنس آسمان، پيامبران، پاکي، عدالت و ‌توحيد بود.

رييس‌جمهور با طرح اين سوال که مأموريت امروز ما و شما چيست، گفت: مهمترين مأموريت، تبيين و ترويج انديشه‌هاي امام راحل درباره انسان و مسئوليت انسان و سپس تلاش براي انجام مسئوليت‌هاي اجتماعي است، بايد همه ملت‌ها در مشارکت جمعي براي اصلاح نظام ناعادلانه، قيام و به حرکت درآيند.

احمدي‌نژاد تأکيد کرد: که بدون اصلاح نظام بين‌الملل، طعم حقيقي انسانيت را نمي‌توان چشيد، اظهار داشت: تا زماني که سيطره سياسي، اقتصادي و رسانه‌اي در جهان حاکم باشد، ظلم و بي‌عدالتي نيز وجود دارد و تا بي‌عدالتي باشد، انسان‌ها پي‌در پي تحقير مي‌شوند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه بايد نظام کنوني حاکم بر جهان دچار تغيير شود، گفت: مهمترين سوال در تغيير نظام حاکم درباره نوع نظم جايگزين و اين است که چه چيزي بايد جايگزين نظم کنوني شود؟ بايد نظمي جايگزين شود که پيامبران الهي به دنبال آن بودند، يعني همان نظم عادلانه، که روابط انسان‌ها را براساس محبت، برادري و دوستي تنظيم کند و نه براساس کينه و دشمني.

احمدي‌نژاد با اشاره به وعده خداوند مبني بر اينکه روزي در روي زمين عدالت و انسان کامل حاکم خواهد شد، گفت: اگر استقرار عدالت جهاني از دستور کار انسان‌ها حذف شود، اميد و زندگي بي‌مفهوم خواهد بود، لذا همه بايد به سمت استقرار عدالت جهاني حرکت کنيم.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال که رهبري استقرار عدالت جهاني با چه کسي است، افزود: انقلاب عظيم ملت ايران حرکتي از عمق وجدان تاريخ و فطرت بود؛ اما آن کسي که فطرت‌ها را بيدار کرد، جهت داد و به نتيجه رساند يک رهبري الهي بود.

رييس‌جمهور گفت‌: عدالت را کسي مي‌تواند در جهان حاکم کند که خودش سرشار از عدالت باشد و جنس آن از جنس پيامبران بوده و پاک، پاک باشد. کسي که در وجودش ذره‌اي خودخواهي، خودپرستي و خودبرتربيني وجود داشته باشد، از عدالت ساقط است.

احمدي‌نژاد گفت: همه پيامبران الهي وعده داده و معلوم کرده‌اند که چه کسي عدالت را در جهان حاکم کند، آن فرد زنده و حاضر است و واسطه فيض الهي است و در بالاترين مرتبه کمال و هستي قرار دارد و نسبت او با همه انسان‌ها يکسان است و عاشق و دلسوز همه انسان‌هاست. اين فرد کسي است که جلوه خدا به انسان‌هاست و خدا آن را خلق کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه بدون رهبر و هدف واحد پيروزي ناممکن است،‌گفت: اگر ملت‌ها بهترين اهداف را براي خود ترسيم کنند اما متفرق و جدا باشند، به نتيجه نخواهند رسيد.

رييس‌جمهور افزود: جامعه بشري براي رسيدن به عدالت نيازمند رهبري واحد، عادل، حکيم و مؤمن است و چنين رهبري مي‌تواند محور وحدت جامعه بشري باشد.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان عليه مسلمانان خاطر نشان کرد: امروز دشمنان بشريت براي همه امور مردم برنامه‌ريزي‌هايي کردند و برنامه‌هاي آنان هم جهاني است، آنها براي اقتصاد، فرهنگ و سياست جهان نقشه کشيدند، که در مقابل آنها ما هم بايد براي جهان برنامه داشته باشيم، آنها دموکراسي، آزادي و اومانيسم را مطرح مي‌کنند و ما مي‌توانيم، توحيد، عدالت، عشق و آزادي حقيقي را مطرح کنيم، معلوم است که اين شعار بر شعار دشمنان غلبه دارد و متعالي‌تر است.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه امام(ره) انسان را آنگونه که خدا مي‌خواست، مي‌شناخت و معرفي مي‌کرد، افزود: نگاه امام(ره) جهاني و فراتر از گروه و نژادها بود و در واقع يک هديه الهي براي بشريت انفجار نور بود.

رييس‌جمهور گفت: امام راحل عاشق عدالت‌گستر نهايي بود و ايشان با همه وجود، براي آمدن او و براي استقرار حکومت او تلاش مي‌کرد.

احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: به لطف خدا و حرکت امام(ره) و به لطف حرکت شما و همه عدالت‌خواهان امروز همه ملت‌ها از وضع موجود ناراضي هستند و همچنين همه به دنبال عدالت بوده و همه به دنبال يک نجات‌بخش مي‌گردند و اميدوارم در سال‌هاي بعد قدر امام(ره) را گرامي بداريم و در مسير استقرار عدالت، هزاران فرسنگ پيش رفته باشيم و از بساط استکبار خبري نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار