دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام در گفتگوی ویژه خبری:

مراسم 14 خرداد استقبال از مراسم 24 خرداد ماه خواهد بود

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با بیان اینکه مردم در سالروز بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) تمرین حضور عشق و علاقه می‌کنند، گفت: اوج تجلی حضور مردم را باید در روز 24 خرداد در پای صندوق‌های رای ببینیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، تمهیدات ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) در روز 14 خرداد شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری با حضور "محمدعلی انصاری" دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انصاری در ابتدای برنامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چه امکاناتی برای تسهیل حضور مردم در مرقد حضرت امام(ره) فراهم کرده‌اید؟ گفت: ستادهای اسکان و تقویت در استان تهران آماده پذیرایی از یک میلیون جمعیت زائر شهرستان و استانی است.

وی با بیان اینکه دیشب حدود 600 هزار نفر را برای خواب، استراحت و تغذیه در تهران پذیرایی کرده‌ایم، افزود: صبح دیروز یک میلیون نفر از استان‌های سراسر کشور با هماهنگی کامل از مراکز اقامتیشان به سمت مرقد امام(ره) حرکت کردند.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه ما همواره آماده پذیرایی از میلیون‌ها زائر حضرت امام (ره) هستیم، اظهار داشت: با دایر کردن ایستگاه‌های مفصل خدمات بهداشتی درمان، آبرسانی در کنار مرقد حضرت امام(ره) در پهنه‌ای به وسعت حدود 5 کیلومتر آماده خدمت رسانی به هم‌میهنان عزیز هستیم.

انصاری با بیان اینکه پذیرایی ما هرگز در شان مردم بزرگ ایران نیست، خاطر نشان ساخت: کمبود و یا تقصیرهای مرا ملت شریف ایران به بزرگواری خودشان می‌بخشند.

وی با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌های کشور اعم از نظامی، انتظامی و دولت خدمتگذار و مردم تهران برای پذیرایی از زائران حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: امسال سالگرد حضرت امام مقارن با پنجاهمين سالگرد نهضت امام خمینی(ره) در 15 خرداد است.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت 15 خرداد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: متولی برنامه 15 خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که بنا شده در مهدیه تهران و ورامین که یکی از مراکز عمده جوشش انقلاب در سال 42 بوده برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار کنیم.

انصاری گفت: امسال به طور همزمان دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را در روز 24 خرداد در پیش رو داریم بنابراین سعی کرده‌ایم مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) را نسبت به سالهای قبل کمتر برگزار کنیم تا در این فرصت باقی مانده مردم بتوانند با حضور بیشتر و همچنین کاندیداها بتوانند با برنامه‌های بیشتری به مسئله حماسه سیاسی انتخابات بپردازند.


مراسم 14 خرداد استقبال از مراسم 24 خرداد ماه خواهد بود


وی با اشاره به اینکه امسال در تهران مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) قوی‌تر و با شکوه‌تر برگزار خواهد شد، افزود: مراسم 14 خرداد استقبال از مراسم 24 خرداد ماه خواهد بود.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با بیان اینکه مردم در سالروز بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) تمرین حضور عشق و علاقه می‌کنند، ادامه داد: اوج تجلی حضور مردم را باید در روز 24 خرداد در پای صندوق‌های رای ببینیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای دسترسی مردم به مرقد حضرت امام(ره) چه امکاناتی را فراهم کرده‌اید؟ اضافه کرد: امروز از 6 صبح نزدیک 5 هزار اتوبوس از میادین مختلف تهران به صورت گردشی آماده خدمت رسانی برای اعزام مردم به حرم مطهر هستند.

انصاری با اشاره به اینکه شرکت مترو در فاصله‌ای کمتر از 2 دقیقه از تمام ایستگاه‌ها مردم را به صورت رایگان به حرم مطهر انتقال می‌دهند؟ گفت: در بازگشت هم این سرویس‌ها تا شب 15 خرداد به کارشان ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: حضور یکپارچه مردم تهران از ساعت 6 صبح تا پایان سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت ولی این استمرار حضور تا پایان شب 15 خرداد ادامه دارد.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با بیان اینکه شرکت اتوبوسرانی تهران و مترو موظف است تا پایان شب 15 خرداد مردم را به صورت رایگان به مراسم بیاورند، اظهار داشت: کسانی که مایلند با خودروهای شخصی به حرم مطهر امام(ره) عزیمت کنند این فرصت برایشان فراهم است، به گونه‌ای که نیروهای راهنمایی و رانندگی آنها را از مبادی هدایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که به دستورات راهنمایی و رانندگی گوش فرا دهند.

انصاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه اقدامات و تدارکی برای میهمانان خارجی در نظر گرفته شده است؟ خاطر نشان ساخت: دو دسته میهمان خارجی وجود دارد، دسته اول گروه میهمانانی هستند که با امکانات خود از کشورهای همجوار به ایران می‌آیند که ما به آنها میهمانان مردمی مراسم می‌گوییم.

وی با اشاره به اینکه ما برای این دسته از میهمانان فقط ویزا صادر کرده‌ایم، گفت: بخش دوم، میهمانان ویژه و نخبگان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی هستند که به مراسم دعوت شده‌‌اند این در حالی است که آنها هزینه بلیط خود را شخصا پرداخت کرده‌اند.


میهمانان خارجی سفرای ما در کشورهایشان هستند


انصاری بیان کرد: میهمانان خارجی سفرای ما در بازگشت خود به کشورهایشان هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام با اشاره به اینکه دیروز بخشی از میهمانان خارجی به دیدار رئیس جمهور رفته‌اند، افزود: میهمانان خارجی از کشورهای آفریقای، آسیایی، اروپایی به میهن عزیزمان عزیمت کرده‌اند.


مراسم حضرت امام (ره) میثاق با ولایت است


وی با اشاره به حضور صدها تن از اندیشمندان جهان اسلام در مراسم حضرت امام (ره) خاطر نشان ساخت: این مراسم در حقیقت مراسم میثاق با امام(ره) و بیعت با ولایت و همچنین هم پیمانی و همدردی با ملت بزرگ ایران است.

انصاری با بیان اینکه نهضت ما نهضت ایرانی نیست، بلکه مصداق جهانی است و نهضت آزادگی است ادامه داد: پیام متقابل میهمانان خارجی این است که ما تحت هر شرایطی و با هر سختی و دشواری در کنار ملت ایران هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) فقط در یک روز برگزار خواهد شد؟ گفت: امسال مراسم امام را به روز 14 خرداد اکتفا می‌کنیم، یکی از دلایل آن مسئله حرم حضرت مطهر است به طوری که انتظار داشتیم حرم امام به بهره برداری برسد اما به دلیل مشکلاتی بر سر راه بود این توفیق را در 14 خرداد بدست نیاوردیم.


برگزاری مراسم ملی با این وضعیت حرم فعلی سازگار نیست


انصاری با اشاره به اینکه حرم امام(ره) در وضع کنونی فقط گنجایش هزار تا 1500 نفر را دارد، افزود: برگزاری مراسم ملی با این وضعیت حرم فعلی سازگار نیست زیرا مردم در تنگنا قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام (ره) گفت: توصیه نیروهای امنیتی و انتظامی مراسم این بود که امسال مراسم در حرم مطهر نداشته باشیم تا خدایی ناکرده صدمه‌ای به مردم وارد نشود.

انصاری با اشاره به اینکه ان شاءالله حرم حضرت امام(ره) به یاری خداوند ساخته خواهد شد، ادامه داد: به روال سالهای گذشته شبهای مراسم را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: شخصیت‌های برجسته برای گرامیداشت 15 خرداد استفاده خواهیم کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نهادها و دستگاه‌های مختلف چه وظایفی در ستاد بزرگداشت امام دارند، افزود: همه دستگاه‌های کشور با تمام قدرت درگیر مراسم ارتحال امام(ره) هستند.

انصاری با گله از رسانه ملی گفت: مطمئن هستم این گله به خاطر عشق و علاقه من به امام(ره) است زیرا امسال انتظاری را که از صدا و سیما داشتیم برآورده نشد اما این گلایه خود را با این کلمه توجیح می‌کنم که شما هم مثل ما درگیر یک کار بزرگی به نام انتخابات هستید.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری دستگاه‌های درگیر در مراسم امام (ره) ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی به خصوص از شخص رئیس جمهور و وزرا قدردانی می‌کنم که در این دوران هشت ساله با برنامه‌ها و دستورات خوب ما را در سراسر کشور یاری کردند.


مراسم امام 23 سال با امنیت کامل برگزار شد


دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با بیان اینکه مراسم بزرگداشت امام خميني(ره) مورد رصد دشمنان نظام قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: 23 سال مراسم امام را با امنیت کامل برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نیروها امسال به صورت همکار و داوطلب در خدمت ستاد بزرگداشت حضرت امام قرار گرفته‌اند، بیان کرد: وزرا و فرماندهان نظامی و انتظامی عاشقانه در کنار نظام و انقلاب مشغول خدمتگذاری هستند.

انصاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه توصیه حضرت عالی برای برگزاری باشکوه تر مراسم امام خمینی (ره) چیست؟ اظهار داشت: من توصیه خاصی به مردم ندارم ولی این جمله را برادرانه عرض می‌کنم که مراسم امروز نماد وحدت، همدلی، برادری، عشق و ایمان مردم به امام، ولایت و به دودمان پاک و مطهر حضرت امام خمینی(ره) است.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با اشاره به سخنرانی سرنوشت ساز مقام معظم رهبری و یادگار حضرت امام خمینی(ره) گفت: این مراسم باید به گونه‌ای باشد که مردم با ایمان و علاقه کامل در آن حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مراسم امسال در اوج فعالیت‌های انتخاباتی و در قالب رقابت‌های انتخاباتی برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم به گونه‌ای است که جز استماع مراسم فعالیت دیگری نداشته باشیم این در حالی است که در بیرون از صحنه مراسم در مرکزیت حرم کاندیداها می‌توانند براساس قوانین و مقررات حاکم جمهوری اسلامی ایران به تبلیغات سالم انتخاباتی بپردازند.

انصاری افزود: اگر قرار است کاندیدایی تبلیغی داشته باشد عاجزانه و خالصانه از هواداران آنها می‌خواهیم به حرمت امام(ره) و به حرمت مرقد شریف مطابق شئوناتی که از ملت شریف می‌رود عمل کنند و خدایی ناکرده حرکت و کاری که موجب رنجش کاندیداها و هواداران آنها است را انجام ندهند.

وی با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) یک ستاد مستقل و وابسته به همه آحاد ملت است، خاطر نشان ساخت: همه وفاداران امام و همه سلایق زیر چتر نظام هستند بنابراین ما از هیچ طیف و سلیقه خاصی جانبداری نمی‌کنیم.

انصاری گفت: این توصیه را به زائران عزیز حضرت امام(ره) داریم که در آمدن به حرم امام اگر ابراز علاقه‌ای به کسی یا فرد مورد نظری دارند این ابراز علاقه به نظام از سوی ستاد بزرگداشت نباشد.

وی با بیان اینکه این مراسم مقدمه‌ای برای روز 24 خرداد است، افزود: کشور عزیز ما سابقه چندین ساله تمدن، فرهنگ و دینداری دارد به گونه ای که حوادث و فراز و نشیب‌های زیادی را در طول تاریخ تجربه کرده است.

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه هیچ نهضت و انقلابی در کشور ما و در تاریخ ملت ایران به اندازه حماسه 15 خرداد نویدبخش و اثرگذار نبوده است، اظهار داشت: در نهضت 15 خرداد مردم با فطرت دینداری خود به صحنه آمدند.

وی با اشاره به اشتباه تاریخی دشمنان در 15 خرداد گفت: دشمنان تاریخی ملت ایران بعد از نهضت 15 خرداد مرتکب اشتباه بزرگی شدند این در حالی بود که در آن دوران امام(ره) به عنوان یک رهبر دینمدار و تاریخ ساز پا به عرصه وجود گذاشت و به حاکمیت اعتراض کرد و دشمنان به جای پاسخ مثبت به این پیام اشتباه تاریخی خود را تکرار کردند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ستاد ، بزرگداشت ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار