مشهد/

سیستم یکپارچه شهری باید در شهر مشهد پیاده سازی شود

یک فعال سیاسی و فرهنگی گفت: برای رسیدن به نقاط خوب پیشرفت باید سیستم یکپارچه شهری در شهر مشهد پیاده سازی شود.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مرتضی صبوری فرد در جمع خبرنگاران با بیان این که شهر مشهد نیازمند به یک نگاه ویژه در مدیریت خود است، افزود: باید با توجه به بسیاری از بخش های موجود و همچنین استفاده از ظرفیت های مختلف در جهت پیشرفت و آبادانی شهر گام برداریم.

وی با اشاره به حضور جمعی از نخبگان و فرهیختگان شهر مشهد در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی این شهر ادامه داد: برای مدیریت پایتخت معنوی ایران حضور نخبگان و فرهیختگان امری ضروری است و باید در بخش های مختلف از این پتانسیل استفاده گردد.

دبیر گروه فرهیختگان و نخبگان مشهد با اشاره به 30 برنامه تدوین شده این گروه عنوان کرد: این برنامه ها در قالب 10 فصل و 40 محور اصلی تهیه شده که به بسیاری از بخش های موجود مدیریت شهری توجه دارد.

وی با تاکید بر این که یک سری کمیسیون باید به تعداد کمیسیون های شورای اسلامی شهر مشهد افزوده شود، یادآور شد: متاسفانه بسیاری از افرادی که برای نامزدی شورای اسلامی شهر مشهد وارد صحنه شده اند، طرح و برنامه مدون و دقیقی را ارائه نکرده اند.

صبوری فرد با اشاره به محورهای مهمی که باید در شورای آینده به آن پرداخته شود، تصریح کرد: سیاستگذاری برای حل گره ترافیکی، توجه به بافت حاشیه نشین شهر مشهد، تمرکز بر راه اندازی فازهای بعدی مترو، ساماندهی به مشاغل پر ازدحام، مناسب سازی شهر برای جانبازان و معلولان، احداث پارکینگ های مختلف در نقاط شهر برای کاهش بار ترافیکی، ایجاد سامانه اینترانت شهری، افزایش جایگاه های سوخت، راه اندازی سامانه مناسب جمع آوری آب های سطحی و ایجاد فضاهای بیشتری ورزشی جز این محورهاست.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی شبکه اطلاع رسانی شهری، محله محوری، افزایش غسالخانه ها، نظارت بیشتر بر کار پیمانکاران خدمات شهری، جلوگیری از بلند مرتبه سازی در بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) و جلوگیری از رشد بی رویه شهر از دیگر محورهایی است که باید به آن توجه جدی داشت.

معاون سابق فرهنگی شهرداری منطقه چهار مشهد نیز در این نشست گفت: حرکت به سوی مدیریت یکپارچه شهری بستر را به گونه ای فراهم می کند تا هزینه های بسیار کمتری برای شهر ایجاد شود.

خدیجه دانش اضافه کرد: در همین راستا در صورت توجه به این موضوع در این دوره چهار ساله می توان یک پایگاه واحد شهری را مشهد راه اندازی کرد.

وی همچنین مشکل ترافیک را از دیگر مشکلات کلانشهر مشهد دانست و یادآور شد: یک طرفه کردن خیابان های پرترافیک یکی از راه هایی است که می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزه را مرتفع کند.

عضو گروه فرهیختگان و نخبگان مشهد خاطرنشان کرد: همچنین باید به نقش موثر و تاثیرگذار بانوان در اداره شهر توجه زیادی داشت و از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد./س


برچسب ها: سیستم ، یکپارچه ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.