رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشک خانواده؛

براي ورود خدمات طب سنتي و دندانپزشکي به پزشک خانواده برنامه‌ اي نداريم

رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشک خانواده ارائه خدمات طب سنتي و دندانپزشکي در اين برنامه به دليل نبود اعتبارات رد کرد.

دکتر مسعود صالحي رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: در حال حاضر برنامه پزشک خانواده در 8 استان کشور با نسخه جديد آغاز شده است مردم پزشکان خود را انتخاب کرده‌اند و پزشکان درحال و تربيت پايه و مراقبت‌هاي سلامت هستند.

وي در پاسخ به اين سوال که عنوان شده طب سنتي هم در نسخه جديد گنجانده شده اظهار داشت: اصلا چنين صحبتي صورت نگرفته است که آموزش طب سنتي به پزشکان و در کل تيم پزشکان خانواده مطرح شده است و چيزي به عنوان ارائه خدمات طب سنتي در اين برنامه وجود ندارد.

صالحي در مورد اين که آيا خدمات دندانپزشکي هم وارد اين برنامه شده است عنوان کرد: فعلا هيچ برنامه‌اي براي ورود خدمات دندانپزشکي به پزشک خانواده نداريم چرا که اعتبارات قابل توجيهي مي‌خواهد که هنوز تامين نشده است.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا حقوق پزشکان خانواده روستايي پايين است و همين امر موجب مهاجرت آنها به شهر ما شده است گفت: در حال حاضر ويزيت پزشکان خانواده روستايي از سال 84 بهتر شده است ولي سرانه‌ها هنوز در منطقه روستايي نيست در واقع  الان سرانه روستايي 45 درصد شهري در سطح اول است و حل کردن اين مشکل در اختيار حالت اگر سازمانهاي بيمه اعتبارات لازم دريافت کنند سرانه  را افزايش مي دهند.

برچسب ها: پزشک ، دندانپزشک ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.