اذعان FBI به افزایش آمار جرم و جنايت در آمريکا

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) آمار جدید جرم و خشونت را در این کشور اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، براساس گزارش اف بی آی، برای نخستین بار در شش سال گذشته، آمار جرائم خشونت بار در آمریکا افزایش داشته است که علت این مسئله نیز افزایش قانون شکنی در شهرهای بزرگ است. نیویورک یکی از کانون این جرائم خشونت بار از قبیل قتل است.

مردم آمریکا می گویند این روزها هرگاه صفحه های روزنامه ها را ورق می زنند یا خبرهای تلویزیون را گوش می کنند با خبر جدیدی درباره تیراندازیها مواجه می شوند. مردم آمریکا به شدت نگران این وضع هستند و می گویند دیگر زندگی امن نیست و آنها از اینکه افرادی به سمت دیگران تیراندازی کنند نگران هستند.

درحالی آمار جرائم خشونت آمیز در آمریکا افزایش یافته است که در شش سال قبل به صورت مستمر آمار جرم و جنایت خشونت بار در این کشور سیل نزولی داشت. شهرهای بزرگ آمریکا ازقبیل ممفیس در ایالت تنسی شاهد افزایش یازده درصدی جرائم خشونت بار و حملات توام با ضرب و جرح بوده است.

در شهر ایندیاناپولیس در ایالت ایندیانا این آمار افزایش 13.3 درصدی داشته است. در شهر دیترویت ایالت میشیگان نیز آمار قتل 12 درصد ا فزایش نشان داده است.

کارشناسان می گویند یکی از علل افزایش جرم و جنایت در آمریکا، کاهش بودجه پلیس و دستگاههای امنیتی و در نتیجه کاهش کنترلهای امنیتی در کشور به علت کاهش تعداد نیروهای پلیس است. آمریکا در شرایط دشوار اقتصادی به سر می برد و همین مسئله سبب کاهش بودجه پلیس شده است.

ترکیب همه این عوامل در افزایش آمار جرم و جنایت در آمریکا نقش داشته است.

مقامات آمریکا به شدت نگران افزایش آمار جرم و جنایتهای مرگبار هستند. پلیس آمریکا درتلاش است با این سیر صعودی آمار جرم و جنایت مقابله کند.


برچسب ها: آمار ، جرم جنایت ، خشونت ، fbi
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار