قم/ رئیسی در مراسم گرامیداشت 15 خرداد در قم؛

قیام 15 خرداد فریادی علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی بود

معاون اول قوه قضائیه گفت: قیام 15 خرداد 42 حرکتی ضد استبدادی بود و ملت ایران در واقع طاغوت پهلوی را نفی کرد و ضد استعماری بودن قیام از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر روز گذشته در مراسم گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد که پس از راهپیمایی  مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به عبادت‌های شبانه‌روزی امام راحل اظهار کرد: همین عبادات او را به خداوند نزدیک کرده بود و براساس روایات هر کس اینگونه رفتار کند، دستش یدالله، زبانش لسان‌الله و تمام رفتار و کردارش جلوه بندگی و عبودیت حضرت حق خواهد بود.

وی افزود: در حدیثی قدسی آمده است «بنده من! مرا اطاعت کن تا تو را خلیفه خود بر روی زمین کنم» انسان می‌تواند جاودانه شود و راه آن بندگی خداوند است؛ امروز پس از 24 سال از رحلت امام خمینی(ره) هیچ‌کس احساس نمی‌کند که فکر و اندیشه امام خمینی(ره) از این جهان رفته باشد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به پافشاری رهبر معظم انقلاب بر روی اصول و مبانی انقلاب و امام گفت: همان ندایی که از حلقوم مبارک امام خمینی(ره) شنیده می‌شد، امروز از حنجره رهبری شنیده می‌شود؛ همگان باید بدانند موفقیت و سعادت در گرو دشمن‌ستیزی و انسجام داخلی است.

وی در پایان متذکر شد: این شرایط عاملی برای تبعید طولانی‌مدت امام خمینی(ره) به ترکیه، عراق و فرانسه شد و ایشان نیز از این تهدید فرصتی عظیم برای انقلاب به وجود آوردند؛ ایشان در ترکیه کتاب فقهی مهم خود به نام «تحریرالوسیله» را به رشته تحریر درآوردند که امروز مرجع بسیاری از طلاب و اساتید حوزوی است./س

برچسب ها: قم ، قیام ، علیه ، استبداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.