نایب رییس دوم کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص کاهش نرخ تورم در کوتاه مدت گفت:حل مشکلات ساختاری تورم برنامه بلند مدت نیاز دارد و در کوتاه مدت با انجام برخی اقدامات تنها می توان آثار روانی تورم را کاهش داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ هادی قوامی با بیان این مطلب افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری باید بطور شفاف درباره موضوعاتی مانند نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها یا اخذ مالیات حرف بزنند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات ساختاری تورم به برنامه بلند مدت نیاز دارد و در کوتاه مدت با انجام برخی اقدامات تنها می توان آثار روانی تورم را کاهش داد.

وی افزود: تورم چند دلیل دارد بخشی از تورم وارداتی و بخشی از آن روانی است و همچنین موضوع پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه خود ناشی از عواملی مانند طولانی شدن زمان اجرای پروژه های عمرانی که باعث بالا رفتن تقاضا و از طرفی ثابت ماندن عرضه شده است.

وی افزود: بین تورم و بیکاری رابطه معکوسی وجود دارد و اگر بخواهیم از لحاظ اقتصادی همزمان این دو مسئله را حل کنیم باید منحنی فیلپس به سمت پائین انتقال داده شود که نوآوری در اقتصاد موثر می باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری شفاف حرف بزنند بطور مثال بگویند با چه راهکاری می خواهند نرخ ارز را ثابت نگه دارند وهمچنین باید سیاستها و برنامه هایشان با نیازهای جامعه هماهنگ باشد.

قوامی اظهار داشت: بطور مثال در بسیاری از موارد مسکن تقاضای مصرفی ندارد و به کالایی برای سفته بازی تبدیل شده و این موضوع باعث فشار اقتصادی به خانوادهای که به مسکن نیاز مصرفی دارند ،شده است.

نایب رییس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاثیرات مثبت افزایش سرمایه گذاری خارجی گفت: متاسفانه فضای کشور برای سرمایه گذاری خارجی مهیا نیست واین امر مستلزم اقدامات موثر در این زمینه و همچنین صرف زمان کافی برای این موضوع می باشد لذا کاندیدها باید این موضوعات را در نظر بگیرند. /س

برچسب ها: عدم ، مهار تورم ، کوتاه مدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.