مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران:

تخلفات تبلیغات انتخاباتی به وزارت کشور گزارش می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با نزدیک شدن به تبلیغات محیطی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تهران از اختصاص فضاهای ویژه برای تبلیغات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر شوشتری با بیان اینکه در اختصاص فضاهای تبلیغاتی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سال حماسه سیاسی در صدر قرار گرفته است، افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران 20 هزار متر مربع فضای تبلیغاتی در اختیار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر تهران قرار داده است. 
دکتر شوشتری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سال حماسه سیاسی و برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات، ادامه داد: سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور تصریح در امر تبلیغات انتخاباتی 20 هزار کارتن پلاست را در سطح شهر تهران در اختیار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر تهران قرار داده است. 
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر ترهان این فضاهای انتخاباتی در سطح شهر تهران و در محل هایی قرار گرفته که آرامش بصری شهروندان را بر هم نزده و در عین حال بتواند اطلاع رسانی لازم را در خصوص شرایط و شعارهای کاندیداها داشته باشد. 
او با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر تهران موظف هستند تبلیغات خود را در چارچوب موازین مصوب از سوی وزارت کشور انجام دهند، افزود: کاندیداها ضمن انجام تبلیغات مناسب و صحیح می بایست حقوق فردی، مادی و معنوی افراد را رعایت کرده و به سلامت جسمی و روحی شهروندان توجه داشته باشند و تبلیغات خود را در محل هایی نصب کنند که مزاحم شهروندان نباشد.
دکتر شوشتری با تاکید بر اینکه فضاها به صورت عادلانه در اختیار کاندیداهای انتخابات شورا و ریاست جمهوری قرار دارد، ادامه داد: فضاهای جدیدی برای تبلیغات انتخاباتی جدای از فضاهای تبلیغات فرهنگی سطح شهر پیش بینی شده است. 
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، چسباندن تبلیغات بر روی علائم راهنمایی و رانندگی و نشانه های شهری تخلف محسوب شده و شهرداری ملزم به جمع آوری تبلیغات خارج از  چارچوب تعیین شده از سوی وزارت کشور بوده و در نهایت گزارش تخلفات را به وزارت کشور به منظور رسیدگی اعلام می کند. 
او با بیان اینکه در انتخابات مجلس از سازه های کارتون پلاست و نصب بنر استفاده شد و با تکیه به این تجربه در انتخابات پیش رو نیز از 20 هزار سازه کارتون پلاست استفاده خواهیم کرد، گفت: از نامزدهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری درخواست می کنیم در فضاهای رسمی و مجاز تبلیغات کنند و سطح شهر را آلوده نکنند. 
دکتر شوشتری با اشاره به اینکه از سوم خرداد که زمان رسمی تبلیغات ریاست جمهوری آغاز شد، نصب تابلوها آغاز و با نزدیک شدن انتخابات شوراها به صورت پلکانی تعداد این سازه ها افزایش یافته است، افزود: از نمایندگانی که قصد قانون گذاری و ورود به شوراها را دارند درخواست می کنیم خود پاسدار قانون باشند و در فضاهای غیرمجاز از نصب پوستر تبلیغاتی خودداری کنند. 
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، تنها همین 20 هزار فضا برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برای نصب پوستر استفاده نخواهد شد و در صورت ضرورت بنرهای سفیدی جهت نصب پوسترهای کاندیداها در شهر نصب خواهد شد. 
او با بیان اینکه نزدیک به 5/2 میلیارد تومان هزینه فضاهای تبلیغاتی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است، افزود: با توجه به صرف هزینه و وقت از کاندیداها درخواست می کنیم هزینه پاکسازی را بر دوش مدیریت شهری نگذارند و کاندیداها استفاده از بیت المال را قبح بدانند.
شوشتری با تاکید بر ضرورت تبلغات مناسب و سازنده بدون مخدوش کردن چهره شهر، ادامه داد: فضاهای تبلیغاتی در پیاده روها، خیابان ها و محله های پرتردد شهری نصب می شود./ف
برچسب ها: تخلف ، تبلیغات ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار