عملیات لایروبی حوضچه نفتی شمال با هدف افزایش ظرفیت دریافت نفت خام آغاز شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران به منظور افزایش ظرفیت دریافت و انتقال نفت خام توسط شرکت پایانه نفتی ایران در شمال، شناور لایروب حوضچه فراگیر آغاز به کار کرد.

قلعه‌بانی افزود:این لایروب به‌طول 27،عرض 7.5 و ارتفاع 2.4 مترمربع همچنین به وزن 220 تن است.

به گفته وی ظرفیت اسمی شناور لایروب حوضچه فراگیر شمال در حال خشک (فقط شن) 700 مترمکعب در ساعت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:ساخت آب‌نمای حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال با صرف هزینه حدود 45میلیارد و860 میلیون تومان از طرحهای اولویت‌دار شرکت پایانه‌های نفتی ایران بود.

قلعه‌بانی افزود:هم اکنون کانال تردد ناوگان حفاری،فاقد موج‌شکن حفاظتی بوده و رسوب ‌گذاری زیاد در کانال،تردد ناوگان حفاری را مختل می‌کند به همین دلیل لازم بود تا برای تردد شناور‌های پشتیبانی کاسپین، عمق لازم تامین می‌شد.

معاون وزیر نفت گفت:تامین نیازمندی‌های پشتیبانی ناوگان حفاری و انتقال ظرفیت نفت خام شرکت پایانه‌های نفتی ایران از حوضچه موجود به حوضچه فراگیر و از 200 هزار بشکه به 500 هزار بشکه در روز،افزایش میزان انتقال نفت خام تا 1.5میلیون بشکه در روز همچنین افزایش میزان انتقال نفت خام تا 2.5 میلیون بشکه در روز، به ترتیب اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت در احداث این طرحها هستند.

قلعه‌بانی افزود:احداث موج‌شکن یال غربی و شرقی، لایروبی‌های داخل حوضچه و کانال ورودی تا عمق 9 متر و استحصال زمین همچنین تهیه و نصب تجهیزات کمک ناوبری در فاز اول در دستور کار قرار دارد.

مساحت حوضچه فراگیر پایانه نفتی شمال 300 هکتار و حجم لایروبی حوضچه، 4 میلیون و 250 هزار متر‌مکعب است./س

برچسب ها: عملیات ، لایروبی ، حوضچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.