در راستای نیل به اهداف خودکفایی و بومي سازي تجهيزات مورد نياز صنعت فولاد ، با همکاري فولاد مبارکه و شرکتهاي سازنده داخلي، نخستین بار در صنعت فولاد کشور ساخت سه مخزن ذخيره اکسيژن فشرده با موفقيت انجام و علاوه بر کسب دانش فني ساخت اين قبيل مخازن، يک ميليون دلار صرفه‌جويي ارزي حاصل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان اين خبر را کارشناس توسعه انرژي و سيالات فولاد مبارکه داد و گفت: قبلاً اين قبيل مخازن بصورت مجموعه کامل از خارج از کشور تامين مي‌گرديد.

عباس سلطاني کاربرد اين مخازن را ذخيره‌سازي اکسيژن تحت فشار 60 بار در واحد اکسيژن ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا اعلام کرد و گفت: پس از اينکه عمليات طراحي و ساخت و آزمایش اين مخازن با همکاري فولاد مبارکه در شرکت فنی ومهندسی پایدار فولاد آیریک انجام شد در محل مورد نظر با موفقيت نصب گرديد.

وي ضخامت هريک از اين مخازن را حداقل 50 ميليمتر، قطر داخلی آنها را 2815 ميليمتر ، طول هر يک از آنها را 27 متر و 605 ميليمتر و وزن هر مخزن را 110 تن اعلام کرد.

سلطاني با ذکر اين مطلب که ساخت این تجهیزات طبق برنامه زمانبندی مشخص و مدون طي چهار ماه و به موقع انجام گردید، افزود: مخازن فوق تحت استاندارد ASME Sec. VIII, Div.1 , Ed.2011 طراحی و ساخته شده است که به لحاظ کيفي در تمامي مراحل ساخت، استانداردهاي لازم در نظر گرفته شد.

وی دست‌يابي به دانش فني، خود باوري، صرفه‌جويي ارزي و اشتغالزايي را از مهمترين دستاوردهاي بومي سازي اين مخازن برشمرد و اضافه کرد: تحويل به موقع اين مخازن را نيز ميتوان ازاهم دستاوردهاي اين بومي ‌سازي دانست./س

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.