وزیر راه و شهرسازی گفت : می گویند که می خواهیم مسکن ماندگار و از زمینهای دولتی بسازیم اطلاع درست از زمینهای تهران ندارد زیرا 99درصد از این بافت های فرسوده مال دولت نیست.

نیکزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :ما از این نوع خدمات رسانی لذت می بریم اقدامات با این وسعت در مدت زمان کوتاه تا کنون نبوده است در ترکیه هم شرکت هایی این کار را انجام می دهند ولی آنها می سازند و سود مدنظرشان را از مردم می گیرند و هر آنچه که ارزش افزوده است به جیب مردم می رود و معماری را در شهرک دره بهشت به خوبی انجام داده ایم .

وی در ادامه این مطلب تصریبح کرد :ما در پرند مدت زیادی بود که تعداد واحد های ما پر نمی شد و بنابراین قطعا ساخت واحد های جدید را شروع خواهیم کرد ما به آنهایی که می گویند ما در بیابانها رفتیم خانه ساختیم باید گفت که عملا در شهر تهران زمین دولتی نیست و می گویند که می خواهیم مسکن ماندگار و از زمینهای دولتی بسازیم اطلاع درست از زمینهای تهران ندارند .

نیکزاد اضافه کرد :مسکن مهر از سوی کسی رد نشده است کسی که 30 سال رئیس نظام مهندسی بوده می گوید که ساختمانهای مسکن مهر بعد از ریزش پیدا کمی کند اولا ما مسئول ریزش آن نیستیم چون هیچ آجری روی هم گذاشته نمی شود مگر اینکه مهندسی رتبه نظام مهندسی در امر نظارت اجرا را داشته و نقشه ها را امضاء کرده است.

وزیر  راه و شهرسازی ابراز داشت : اگر در پایتخت زمین ساخته شود باید در شهرداری نقشه را به سازمان نظام مهندسی برده تا تایید شده و ارائه خدمات فنی و مهندسی به آن فرد داده شود وآن شخص مسئول است و این افراد از اطلاعات خوبی برخوردار نیستند .

نیکزاد در خاتمه اظهار داشت :در بافت فرسوده زمین مال اشخاص است قیمت ها بالاست و هزینه این نوع ساخت هم افزایش پیدا می کند اگر دولت بعد بتواند در بافت فرسوده این کار کنند ولی باید دانست که 99 درصد از این بافت های فرسوده مال دولت نیست ./س


برچسب ها: بافت فرسوده ، دولت ، مسکن ، پرند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.