غرضي:

پيام راي مردم مانند پيام خون شهدا است

اين کانديداي رياست جمهوري گفت: کشور در شرايطي است که احتياج به راي دارد و آمدن به پاي صندوق راي واجب است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، سید محمد غرضی صبح امروز نشستی در شرکت مشانیر با مهندسین و جوانان این شرکت برگزار کرد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: به فرودستان ظلمی شده که حقشان نبوده است، بیایید به دولت ضد تورمی رای دهید که بعد از روی کارآمدن دست دولت را از جیب فقرا کوتاه کند.

وی با انتقاد به خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران مطالب را به خوبی به سمع و نظر مردم نمی‌رسانند لذا برنامه من این است که هر استانی استاندار خود را توسط مردم انتخاب کند و معتقدم کشورمان به روش اکنون آباد نمی‌شود.

غرضي با تاکید بر اینکه به دولتی رای دهید که به نفع جمهوریت و اسلامیت باشد، گفت: در راه توسعه جمهوریت تلاش دارم تا انتخاب استاندار را به دست خود مردم هر استان واگذار کنم و حداقل ما باید تا 30 سال آینده صد شهر آباد داشته باشیم تا فقرا در تهران جمع نشوند و معضل کارتون خوابی حل شود.

وی با اشاره به این که در نظر دارم تهران را به شش استان تقسیم کنم، اظهار داشت: تهران می‌تواند به لواسانات، ورامین و چهار قسمت دیگر به عنوان استان تقسیم شود تا هر کدام یک نماینده مستقل برای شناخت بیشتر مردم داشته باشند.

اين كانديداي انتخابات با اشاره به نمایندگان شورای شهر گفت: اکنون هر استانی 31 نماینده شورای شهر دارد که رای هر فرد بیشتر از 60، 70 هزار نمی‌شود لذا جمهوریت به معنی اجماع است پس اگر ما صرفا نمایندگان مستقل در هر استان داشته باشیم به اجماع خواهیم رسید.

رئیس نظام مهندس کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا سفرهای استانی ندارید، اظهار داشت: طی این چند سالی که در رأس امور اجرایی بوده‌ام همه مراکز و بخش‌های کشور را رفته و به آن‌ها خدمات رسانده‌ام و اکنون آمده‌ام از طریق رسانه‌ها به صورت سامان یافته‌تر با مردم صحبت کنم.

وی در ادامه گفت: کشور در شرایطی است که احتیاج به رای دارد و آمدن به پای صندوق رای واجب است لجبازی کردن کاری از پیش نمی‌رود بلکه باید به خاطر خدا و حفظ کشور به میدان آمد، پیام آرا مردم مثل پیام خون شهداست.

غرضي با بیان اینکه اختلافات باعث طمع دشمن می‌شود، اظهار داشت: اختلاف داخلی دشمن را طماع می‌کند و سبب دامن زدن، عمق بخشیدن و سوءاستفاده دشمن از این اختلافات داخلی خواهد شد.

وزیر اسبق نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به دنبال فدراتیزه کردن کشور هستیم، گفت: من با این معنای سیاسی که کاربرد خاص دارد کاری ندارم صحبت من این است که استان‌ها نماینده خود را انتخاب کنند که به نفع مردم است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در کابینه خود از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب استفاده می‌کنید یا خیر عنوان کرد: من این‌گونه تربیت نشده‌ام و هر کس  سه وجه  «رضایت مجلس، رضایت مردم، رضایت دولت» را بتواند جلب کند و فرقی هم ندارد که از چه جناحی باشد می‌تواند در کابینه فعالیت کند.

غرضی اظهار داشت: من تا به حال در طول تصدی بر امور اجرایی یک مخالف هم نداشتم اما مخالف سیاسی داشته‌ام و حتی کار آن‌ها را نیز انجام داده‌ام و بر حسب اختلافات روند قهری پیش نگرفته‌ام لذا اگر من رئیس جمهور شوم هر کسی که توانمند باشد و امتحان اجتماعی خود را پس داده باشد، از او دعوت به همکاری خواهم کرد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با برشمردن مزایای انتخاب استاندار به رای مردم گفت: استانداری که به رای مردم انتخاب شود جوابگوی مردم است و مردم نیز به لحاظ شرکت داشتن در این گزینش با وی همکاری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: از دیگر مزایای انتخاب استاندار توسط مردم این است که در هر استان ما یک استاندار داریم که طی سال‌ها براساس خدماتش کارنامه کاری مهیا می‌شود که حتی می‌توان از طریق این کارنامه برای گزینه ریاست جمهوری نامزدی را انتخاب کرد و این مشکل مردم که در انتخابات ریاست جمهوری بعضی از نامزدها را مانند من نمی‌شناختند، حل خواهد شد.

اين كانديداي رياست جمهوري در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای داريد كه براساس درآمد هزینه کنید، گفت: شرایطی که در حال اجرا است این است که حقوق و مزایا را به طور دائم به 20 درصد از مزد اضافه کردند اما از سوی دیگر 30 درصد از جیب مردم بیرون آمد و کارمندان نسبت به کارگران در این پروسه ضرر بیشتری دیدند لذا اینکه درآمد را بالا ببریم و از آن طرف هزینه‌ها نیز بالا برود نقض غرض است.

وی خود با طرح سوالی مبنی بر اینکه شاید این شائبه پیش آید که در دولت من به سبب درآمد کم دولت همین مقدار نقدینگی هم که وجود دارد قطع شود، گفت: اگر به اندازه درآمد هزینه پول ملی و نرخ دلار تثبیت شود می‌توانیم تورم را مهار کنیم.

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی بیان کرد: اقتصاد کشور نفت درآمد و هزینه‌ها را می‌شناسم و اعتقاد دارم اقتصاد ایران بسیاری قوی است اما سوء‌مدیریت‌ها زیاد است که موجب رانت و رشوه می‌شود و اگر مردم رای دهند مي‌توان این مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه من به هیچ گروه و جناحی وابسته نیستم و تنها با صحبت‌های خود با مردم در این میدان حاضر شدم، گفت:‌مردمی که طی این صد سال تورم را تحمل کرده‌اند حال دو سال نیز به حرف‌های من گوش کنند نه اینکه من بخواهم مانند دولت‌های گذشته با تورم کشور را اداره کنم بلكه رای مردم را زمانی به دست می‌آورم که قلب و زبان آن‌ها یکی باشد.

غرضی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چگونه می‌خواهید با وجود تحریم‌ها تورم را مهار کنید، گفت: طی چند دولت گذشته درآمدهاي کشور کم نبوده است اما قطره قطره آمده و رودخانه‌ای هزینه شده است و من معتقدم تأسیسات توسعه‌ای که حتی از زمان جنگ نیز زیر بنای آن ساخته شده است وجود دارد و می‌توان کشور را روبه جلو هدایت کرد.

غرضی با بیان اینکه من یک ذهن محاسبه‌ای ریاضی دارم، اظهار داشت: تا کنون کسی نتوانسته کلاه محکم سر من بگذارد چرا که با اعداد و رقم می‌توانم مسائل را بررسی کنم.

وی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای خانم‌های شاغل در جامعه دارید، گفت: من برای خانم‌ها شعاری کار نمی‌کنم مبنی بر اینکه چند نفر از بانوان را در کابینه یا مجلس بر سر کار بگذارم بلکه معتقدم خانم‌ها یک استعداد وسیع اجتماعی هستند که باید مهارتشان بالا برود لذا اگر این مهارت به دست بیاید درآمد سالانه کشور نیز بالا می‌رود اکنون حضور خانم‌ها در جامعه فعال است اما مهارت آن‌ها کم است.

غرضي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای مبارزه با فساد رانت و رشوه دارید، گفت: با همکاری با مجلس می‌توان جلوی این مسائل را گرفت و با توجه به اينكه معمولاً رانت‌ها از امتیازات‌های دولتی به وجود می‌آید که باید بر آن نظارت دقیق شود و نباید از طریق دولت قوانینی را مصوب کنیم که باعث شکست این قوانین از سوی افراد و نهادها شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار