افزایش صادرات و واردات کالا از منطقه آزاد چابهار

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، گفت: میزان صادرات و واردات این منطقه در اردیبهشت‌ماه سال 92 نسبت به ماه گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

 


به گزارش خبرگزاری گروه استانها باشگاه خبرنگاران- منطقه سیستان و بلوچستان،"مصطفی ملک‌زاده" افزود: افزایش صادرات در کشور باعث ارزآوری، اشتغال‌زایی، سودآوری و بالارفتن درآمد ملی کشور خواهد شد و ما در تلاش هستیم با اتخاذ مشوق‌های لازم عرصه را برای ورود فعالان بخش خصوصی برای افزایش صادرات در این منطقه فراهم کنیم.

ملک‌زاده در ادامه اظهار کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند با نیازسنجی و بازاریابی در کشورهای همسایه سهم بیشتری از بازار این کشورها را تصاحب کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین تأکید کرد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی به همراه دیگر بخش‌های کشور عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با توجه به پتانسیل‌ها و موقعیت استراتژیک مناسب این منطقه نقش خود را به خوبی در این حماسه ایفا کنیم.

ملک‌زاده در ادامه گفت: صادرات اردیبهشت‌ماه سال جاری در مقایسه با فروردین رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد که عمده کالاهای صادراتی از این منطقه، بال کوسه، ظروف پلاستیکی، مواد شیمیایی و ... هستند.

وی تصریح کرد: برای تسریع در افزایش میزان صادرات و واردات از این منطقه اقدامات مؤثری صورت پذیرفته و با تکمیل زیرساخت‌ها از قبیل برقراری خط مستقیم کشتیرانی و اتصال به راه‌آهن سراسری و همچنین تکمیل طرح توسعه بنادر چابهار شاهد شکوفایی و نقش آفرینی منطقه آزاد چابهار در عرصه اقتصادی کشور باشیم. /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.