وزیر راه و شهرسازی گفت: در بافت فرسوده 99 درصد زمین متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به اشخاص است.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در درون شهر تهران زمین دولتی وجود ندارد، حال آنهایی که بیان می کنند که می خواهند مسکن ماندگار و دولتی بسازند یا تهران را نمی شناسند یا آمار و ارقام زمین در دستشان نیست.

وی ادامه داد: کسانی که می گوید که ساختمانهای مسکن مهر 20 سال بعد می ریزد؛ اولاً من مسئول ریزش این ساختمانها بعد از 20 سال نیستم، چراکه آجر روی آجر گذاشته نمی شود مگر آنکه مهندس دارای رتبه مهندسی در امر نظارت اجرا پای نقشه ها را امضا کند.

نیکزاد اضافه کرد: شما برای ساخت مسکن در تراکم باید به شهرداری تهران مراجعه کنید تا پس از اخذ تراکم و انجام مقدمات لازم در نقشه ها یک فرد تحصیل کرده ای به شما خدمات فنی و مهندسی بدهد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسی مسکن مهر را نفی نکرده و پرداخت یارانه های نقدی را قطع نمی کند، اگر کسی می خواهد این کار را کند بیاید و مردانه بگوید، حال ممکن است کسی بگوید در کنار مسکن مهر خدمات درمانی، هزینه تولید و... را پرداخت می کنم.

وی ادامه داد: در آن مناطق زمین متری دو میلیون تومان است، حال آنکه امروز مردم در طرحهای مسکن مهر دغدغه افزایش پنج میلیون تومانی را دارند.

نیکزاد تصریح کرد: از این رو، یکی از دلایل عدم توفیقات دولتها در ترمیم بافتهای فرسوده مشکلاتی این چنینی است، این هشت کاندیدای بزرگوار مسکن مهر را کار خوبی می شمارند، اما می خواهند اصلاحاتی در آن انجام دهند که ما خود این اصلاحات را انجام داده ایم.

وی افزود: مردم خود به خوبی خدمات ارائه شده در مسکن، راه های کشور، هدفمندی یارانه ها و .. را مشاهده می کنند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: انگار ما جنگی با آمریکا و عواملش در خصوص مباحث اقتصادی و تحریم نداشته ایم، انگار نفتی که قبلاً با قیمت بیشتر فروخته می شد، ارزان و با مشکل خریداری نمی شود، مردم همه این موارد را می بینند.

وی در واکنش به ادعای یکی از نامزدهای انتخاباتی مبنی بر واگذاری زمین ها به مردم افزود: اجاره 99 ساله به این دلیل وضع شد تا واحدهای مسکونی به خرید و فروش وارد نشود و در اختیار مردم قرار گیرد.

نیکزاد تصریح کرد: در این بین یکی از کاندیداها گفت که من زمینها را واگذار می کنم. اگر او بتواند اجازه بزرگان نظام را اخذ و امر واگذاری را انجام دهد، مخالفتی نداریم، اما طرحهای مسکن مهر به عنوان کالای سرمایه ای ساخته نمی شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ای کاش روزی را شاهد باشیم که خانه از سبد کالای سرمایه به سبد کالای مصرفی منتقل شود، حال اگر زمین آپارتمان نیز واگذار شود، خرید و فروشها راه افتاده و بر قیمت زمین و مسکن مؤثر واقع می شود./س


برچسب ها: بافت فرسوده ، اشخاص ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.