وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق نظرسنجی به عمل آمده از مردم در خصوص مسکن مهر، 90 درصد آنها متقاضی ادامه روند کنونی ساخت و سازهای مسکن مهر هستند.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: دولت بعدی پس از استقرار اگر برای اصلاح مسکن مهر آمد هیچ اشکالی ندارد، چراکه هیچ کس نمی تواند ادعا داشته باشد که کارش بدون نقص است، اما کلیات واگذاری زمین، تأمین تسهیلات و تأمین مسکن ارزشمند بود.

وی ادامه داد: رفتارها در قبال مسکن در دولتهای مختلف متفاوت بود، در دولت آقای خاتمی سیاست پاک در پیش گرفته شد که بر اساس آن پس انداز، انبوه سازی و کوچک سازی مدنظر قرار گرفت

نیکزاد افزود: در دولت هاشمی رفسنجانی سیاست واگذاری زمین و آماده سازی در نظر گرفته شد، در دولت شهید رجایی و همچنین دوره حضور رهبر فرزانه انقلاب اداره زمین شهری اراضی را آماده و واگذار کرد، بدین ترتیب دولتها به هر طریقی در زمینه مسکن مردم دخیل بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: من اگر به جای دولت بعدی بودم با کنار هم قرار دادن همه تجربیات گذشته با ایجاد اصلاحاتی جزئی مسکن مهر را با قوت و قدرت ادامه می دادم.

وی ادامه داد: طرح مسکن مهر ایران امری بی نظیر در دنیاست، هرچند در برخی کشورها اموری مشابه انجام می شود اما این شرکتها به دنبال صرفاً سود خود هستند.

نیکزاد افزود: اینکه دولت ضمن واگذاری زمین، امور زیربنایی، روبنایی، پلهای زیرگذر، تونلهای دسترسی، آب، برق، تلفن، فضای فرهنگی، واحدهای تجاری و کلانتری را نیز احداث کند و در مقابل هر خانه در شهر جدید پردیس ارزش افزوده 100 میلیونی داشته باشد، بی نظیر است.

وی ادامه داد: خدمات دولت در راستای تأمین مسکن آحاد مردم به ویژه مردم تهران با کاری انقلابی و با استفاده از همه تجربیات اندوخته در مسکن مهر در شهر جدید پردیس در حال اجراست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر همزمان با ساخت واحدهای مسکونی طرحها و تأسیسات روبنایی نظیر مدرسه، مسجد، فضای تجاری، مراکز انتظامی و تجهیزات زیربنایی مانند برق، آب، تلفن و ساخت مسیرها نیز صورت اجرایی به خود گرفته است.

نیکزاد اضافه کرد: مردم حاضرهستند هزینه ای بالاتر در قبال دریافت واحدهای مسکونی را پرداخت کنند، اما به ازای آن از خدمات مناسبی نظیر امنیت در سایه ساخت مراکز انتظامی، واحدهای تجاری و اموز زیربنایی و روبنایی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: امروز از مجموع دو میلیون و 180 هزار واحد مسکونی شهری آغاز شده یک میلیون و 130 هزار واحد به اتمام رسیده است، در این بین با مساعدت و همکاری صمیمانه وزیر نفت و مسئولان شرکت گاز استان تهران و کشور همیشه شرکت گاز جلوتر از ساخت مسکن بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این در حالی است که 25 درصد طرحهای مسکن مهر کشور در استان تهران اجرا می شود، از این رو باید از این مجموعه قدرانی کرد.

نیکزاد اضافه کرد: اگر امور اجرایی مسکن مهر در سایر وزارتخانه های خدماتی و عمرانی به مانند وزارت نفت دنبال می شد امروز واحدی آماده افتتاح وجود نداشت که در انتظار تخصیص امور خدماتی منتظر بماند/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.