آذربایجان‌شرقی/

طرح آبرسانی به شهر تسوج در شهرستان شبستر به بهره‌برداری رسید

طرح آبرسانی به شهر تسوج در شهرستان شبستر با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در روستای دیزج‌شیخ مرجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، برای اجرای این طرح که هدف از آن تامین آب شرب اهالی شهر تسوج برای افق بلندمدت عنوان شده، بالغ بر 37 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طرح آبرسانی به شهر تسوج شامل 26 کیلومتر خط انتقال آب، یک باب مخزن دو هزار متر مکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 45 لیتر در ثانیه است که تا شهریور امسال مردم تسوج می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، هم‌اکنون 99.9 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و 57 درصد نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

رضا پوررجب که در مراسم افتتاح طرح آبرسانی شهر تسوج سخن می‌گفت، از اجرا و بهره‌برداری از 47 پروژه آبرسانی در شهرهای استان طی پنج سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 158 کیلومتر خط انتقال آب و بیش از یک‌هزار کیلومتر خط توسعه شبکه شهری اجرا شده و هم‌اکنون در هیچ یک از شهرهای استان، کمبود یا قطعی آب نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان شبستر، علاوه بر افتتاح طرح آبرسانی به تسوج، با اهالی روستای دیزج شیخ مرجان نیز دیدار و سپس در جمع مردم تسوج در مسجد جامع این شهر سخنرانی کرد.
برچسب ها: آبرسانی ، تبریز ، شبستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.