لرستان/

در بخش مدیریت پسماند، جزء 5 استان اول کشوریم

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: لرستان در بخش مدیریت پسماند جزء 5 استان اول کشور است. بازگیر در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: طبق دستورالعمل‎های یازده گانه مدیریت پسماند و اعلام کارگروه ملی مدیریت پسماند استان بر اساس شاخص‎های موجود در رده 5 استان برتر کشور جای می‎گیرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان

وی در رابطه با آمار واحدهای آلاینده استان بیان کرد: از 2 هزار واحد صنعتی در حال فعالیت استان در سال 89،90 واحدآلاینده داشتیم ولی تا سال 91 به همت همکاران در حوزه معاونت استانی و با تعامل‎ها و رایزنی‎های انجام شده با این قبیل کارخانجات این رقم به 46 واحد کاهش یافت و امید می‎رود طی چند سال آتی این تعداد به حداقل ممکن برسد.

بازگیر ادامه داد: سال گذشته سموم خطرناک و سموم تاریخ مصرف گذشته شده و یا به دلیل زیان‎آوری بالای آن(یا درجه سمیت بالا) برای موجودات و محیط زیست از رده خارج شده‎اند را که مقدار آن‎ها به 12 تن می‎رسید به خارج از استان منتقل و به شیوه اصولی امحاء شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه یک کیلو پسماند پزشکی می‎تواند یک تن پسماندعادی را آلوده کند، اضافه کرد: هیچ نهادی حق ترکیب زباله‎های مذکور را ندارد.

5 ژوئن در تمام دنیا به نام روز محیط زیست نام‎گذاری شده، در ایران نیز 16 تا 22 خرداد به هفته محیط زیست با شعار غذا، تفکر، صرفه‎جویی اختصاص یافت./س

برچسب ها: پسماند ، مدیریت ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.