با وجود تهدیدات مقامات ترکیه؛

تظاهرات ضد اردوغان همچنان ادامه دارد

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین درباره اعتراضات ترکیه تصریح کرد تظاهرات همچنان در میدان تقسیم علیه دولت اردوغان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ریمی معلوف با تهیه گزارشی در این باره افزود پلیس ترکیه برای اینکه کنترل پارک گزی را در اختیار داشته باشد نیروهای بیشتری به این منطقه روانه کرده اند.

وی تصریح کرد پلیس ترکیه 42 فعال معترض را در میدان تقسیم بازداشت کرد. این افراد برای جلوگیری از شلیک گازهای اشگ آور توسط پلیس کلاه خود بر سر گذاشته و ماسک به دهن زده بودند بنابراین پلیس ترکیه آنها را دستگیر و به مرکز امنیتی استانبول برد تا آنها را برای محاکمه به دادگاه تحویل دهد.

خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود با توجه به هشدار اردوغان درباره تخلیه میدان تقسیم، تظاهر کنندگان گفتند ما در این میدان باقی خواهیم ماند و برای حفاظت از پارک گزی مقاومت بیشتری نشان خواهیم داد.

وی افزود پلیس ترکیه علیه تظاهر کنندگان در میدان تقسیم خشونت بیش از اندازه به کار گرفت بنابراین تظاهر کنندگان از این میدان به سمت پارک گزی رفتند تا چادرهای خود را در آنجا نصب کنند و لحظه به لحظه هم به شمار معترضان در این پارک افزوده می شود.

خبرنگار این شبکه تصریح کرد رجب طیب اردوغان نخست‌ وزیر ترکیه اعلام کرد به تظاهر ‌کنندگان در میدان تقسیم استانبول 24 ساعت فرصت داده می شود تا این میدان را تخلیه کنند اما تحصن کنندگان نه تنها این مکان را ترک نکردند بلکه لحظه به لحظه به چادرها و شمار معترضان افزوده می شود.

وی گفت معترضان بین میدان تقسیم و پارک گزی به رفت و آمد می پردازند و بر دهان خود ماسک زده اند و خود را برای هرگونه رویارویی با پلیس آماده کرده اند.

وی خاطر نشان کرد این صحنه حاکی از این است که امکان دارد تظاهرکنندگان هر لحظه با پلیس درگیر شوند.

وی در پایان افزود نخست وزیر ترکیه معترضان ضد دولتی را عده‌ای غارتگر خواند و تهدید کرد آنها بهای اعتراضات خود را پرداخت خواهند کرد ؛اما معترضان می گویند ما تظاهرات خود را مسالمت آمیز آغاز کردیم اما با خشونت دولت مواجه شدیم بنابراین از اردوغان می خواهیم به خواسته های سیاسی و اجتماعی ما پاسخ دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار