نگاهی به احتمالات گروه B مقدماتی جام جهانی؛

تیم سوم گروه A حریف کدام تیم می شود؟

در کنار گروه A پنج تیم آسیایی در گروه B قرار دارند که رقابت در آن گروه نیز مثل گروه A تنگاتنگ و فشرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در گروه B رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 ، تیم های ژاپن- استرالیا- عمان- اردن و عراق حضور دارند.

در این گروه ژاپن با اقتدار و امتیاز بالا به صورت مستقیم به رقابت های جام جهانی راه پیدا کرده است استرالیا نیز تیم دوم جدول است و عمان تیم سوم و اردن و عراق نیز به ترتیب چهارم و پنجم  هستند.

در میان تیم های گروه ، ژاپن تنها تیمی است که هر 8 دیدار خود را انجام داده است.

*** نگاهی به وضعیت کامل تیم های گروه B

تیم ژاپن در گروه B  همان طور که گفته شد صدرنشین بلامنازع است ژاپن از 8 دیدار خود 17 امتیاز گرفته است 5 برد، 2 تساوی و یک باخت حاصل کار ژاپنی ها بود از طرف دیگر تیم ژاپن تفاضل  گل بالایی نیز دارد. ژاپن در کنار 16 گل زده، 5  گل نیز دریافت کرده است.

تیم دوم جدول گروه B استرالیاست؛ استرالیا در 7 دیدار انجام داده خود 10 امتیاز کسب کرده است از این 7 دیدار،  2 برد، 4 تساوی و یک باخت حاصل کار استرالیایی بوده است. استرالیا در کنار 11 گل زده، 7 گل دریافت کرده است و تفاضل گل 4+ دارد.

عمان در جدول  گروه B در رتبه سوم قرار دارد عمانی ها از 7 دیدار انجام داده خود به 9 امتیاز دست پیدا کرده اند عمان از 7 دیدار خود، به 2 برد، 3 تساوی و 2 باخت دست پیدا کرده است  تفاضل گل عمانی ها -2 می باشد.

اردن تیم سوم جدول است بازیکنان این تیم در 7 دیدار خود 7 امتیاز کسب کرده اند و به 2 برد،  یک تساوی و 4 باخت دست پیدا کرده اند و تفاضل گل عمان 10+ می باشد.
 
عراق نیز تیم آخر جدول گروه B  است عراق از 7 بازی خود به یک برد، 2 تساوی و 4 باخت رسیده و 5 امتیاز کسب کرده است تفاضل گل عراق 3- می باشد. عراق در طول 7 مسابقه خود 4 گل به ثمر رسانده و 7 گل نیز دریافت کرده است.

*** احتمالات صعود در گروه B

در روز 28 خرداد هم گروه A و هم گروه B دو دیدار خواهند داشت در گروه B استرالیا - عراق و اردن - عمان با هم دیدار خواهند داشت.
 
در گروه B  عراق به رقابت های جام جهانی صعود پیدا نمی کند ژاپن هم که صعود مستقیم خود را قطعی کرده و حالا رقابت برای صعود مستقیم بر سر استرالیا با وجود اینکه اردن تیم چهارم جدول است اما  شانس صعود غیر مستقیم به رقابتهای  جام جهانی را دارد و حتی در یک حالت بسیار خاص می تواند به صورت مستقیم به رقابت های جام جهانی راه پیدا کند و آن هم این است که با تفاضل گل بسیار بسیار بالا عمان را ببرد و استرالیا نیز با تفاضل گل بالا از عراق ببازد آن وقت اردن 10 امتیازی می شود و در رده دوم قرار می گیرد.
 
اما در حالت طبیعی تر اگر اردن عمان را ببرد 10 امتیازی شده و حالا صرف نظر از شرایط استرالیا می تواند تیم سوم جدول شده و به مرحله پلی آف برود و در واقع اردن تنها با برد شانس راه یابی به جام جهانی را دارد و اگر مساوی کند و یا ببازد باید با رقابت های جام جهانی  2014 خداحافظی کندا
 
اما تیم عمان شرایطی به نسبت بهتر و متفاوت با اردن دارد، عمان اگر موفق شود اردن را شکست دهد 12 امتیازی می شود و در صورت تساوی با باخت استرالیا مقابل عراق به صورت مستقیم راهی مسابقات جام جهانی خواهد شد.
 
اما اگر عمان مساوی کند و استرالیا نیز ببازد، این 2 تیم با یکدیگر هم امتیاز می شوند و تفاضل گل شرایط صعود مستقیم را مشخص خواهد کرد. در هر صورت برد عمان مقابل اردن تاثیر گذار ترین نتیجه برای این تیم خواهد بود ولی احتمال صعود حداقل  غیر مستقیم این تیم به جام جهانی بسیار بالاست.

شرایط استرالیا به نسبت 2 تیم مذکور به مراتب بهتر است. استرالیا اگر عراق را ببرد به عنوان تیم دوم جدول و با 13 امتیاز به صورت مستقیم راهی رقابت های جام جهانی می شود.

اگر استرالیا مقابل عراق مساوی کند 11 امتیازی می شود و تنها در صورت برد عمان، نمی تواند مستقیم به جام جهانی برود اگر استرالیا مساوی کند و اردن و با تفاضل بسیار بالا عمان را ببرد این اردن است که به صورت  مستقیم به جام جهانی راه پیدا می کند، اما در هر صورت شانس استرالیا برای صعود مستقیم به جام جهانی بسیار بالاست.

 عراق هم که شرایطش کاملا مشخص است، این تیم هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد عراق اگر ببرد 8 امتیازی می شود و مساوی کند 6 امتیازی و ببازد هم 5 امتیازی باقی می ماند.
 
در این میان تیم سوم گروه A  که سرنوشتش نیز هنوز مشخص نمی باشد به مصاف تیم سوم گروه B در مرحله پلی آف خواهد رفت و برنده آن دیدار به مصاف تیم پنجم آمریکای جنوبی می رود تا برای کسب سهمیه راه یابی به جام جهانی به رقابت بپردازند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار