شمشير دو پهلو اما خوشمزه!

نمك هم مي تواند در بعض از افراد موثر باشد هم مي تواند مضراتي را در پي داشته باشد در حقيقت پايه اصلي فشار خون استفاده بسيار از نمك مي باشد.

رضا سعيدي، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: در واقع داخل ادويه نمك يك يوني به نام سديم موجود است كه باعث افزايش فشار خون مي شود.

وي افزود: فشار خون بالا به چشم، كليه، مغز و بقيه ارگان هاي مختلف صدمه وارد مي كند و در حقيقت پايه اصلي فشار خون استفاده بسيار از نمك  مي باشد.

وي اذعان داشت: متاسفانه آمار دقيق مصرف روزانه 1/5 گرم مي باشد اما مصرف نمك در غذاي ايراني ها يك مقدار بيشتر از حد زمان است و همچنين بايد گفت نمك حتي براي بعضي از افراد مفيد هم  هست، افرادي كه فشار خون پايين دارند مي توانند از نمك استفاده كنند و در بيماراني كه فشار خون بالا دارند به صورت برعكس عمل مي كند و افرادي كه نارسايي كليه دارند بايد نمك را از غذايشان حدف كنند.

 وي توصيه كرد: براي استفاده از نمك بايد از نمك هاي يددار تصفيه شده استفاده كرد و بايد به تاريخ مصرف آنها توجه كرد كه بيش از يك سال نگذشته باشد و در نور و رطوبت قرار نگرفته باشد./ح
برچسب ها: نمک ، ید ، تعذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار